JULETRENING OG JULEKOS

Dagen i dag har så langt bestått av en lang morgen med en stor kopp kaffe, før det ventet en deilig, julefrokost, juletrening og nå julekos. Juleferien nytes virkelig til det fulle!
Alt som har med julen å gjøre, både ferie, mat, godis og hygge, gir meg ekstra futt til trening. Det er så gøy å trene på slike dager. Neste så jeg bare vil fortsette og fortsette og fortsette!

Dagens juletrening ble en slags kombi-økt med litt forskjellige øvelser. Jeg gjorde akkurat det jeg hadde lyst til! Det ble chins, knebøy med strikk, sumo markløft, face pull, stående roing og denne mageøvelsen som du ser på bildet. Det er i grunn en slags statisk benhev som du gjør i kapteinens stol. Du bøyer altså bena når du er kommet deg opp i apparatet, slik at knærne har nitti grader, og legger en vektskive på lårene. Deretter holder du denne stillingen så lenge du klarer. Fy søren. Det er forferdelig tungt! Jeg la 5 kilo på lårene mine og slet med å holde stillingen i 1 minutt. Om du vil kjenne at det svir i magen, må du prøve denne neste treningsøkt!

SAMSUNG CSC
Nå sitter jeg her med en kopp kakao og pepperkaker – julekos 🎅 Resten av kvelden skal nytes til det fulle, så vel med ferien! 
Jeg er vokst opp med at vi har en fast dag før jul hvor vi baker verdens beste pepperkaker og etterpå drikker kakao med krem. Kakaoen lages av mørk sjokolade, litt vaniljepulver og melk. Kremen lages av kremfløte og litt sukker. Så dyppes pepperkakene oppi kakaokoppen. Det er rett og slett himmelsk! Dette er den ultimate julesmaken og den beste julekosen for meg. Det strømmer på masse gode minner og jeg får en god følelse innvendig. I tillegg smaker det jo utrolig godt!  Derfor er akkurat dette noe som gjentas mange ganger i løpet av julemåneden, slik som nå. 

SAMSUNG CSC
Håper julen behandler deg pent. Ta vare på de du er glad i og husk å nyte dagene og øyeblikkene. 

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg