TORSDAGSØKTEN MED EN WOD

I dag avsluttet jeg torsdagsøkten min med en liten wod. Så utrolig moro!


Først hadde jeg en rask treningsøkt på biceps, triceps og skuldre. Siden jeg hadde holdt på under en halv time og hadde masse energi igjen, bestemte jeg meg for å teste en wod. WOD er en forkortelse for Workout Of the Day og er rett og slett bare crossfitspråkets måte å si en treningsøkt.



Ettersom jeg ikke har gjort crossfit, valgte jeg å starte med en nybegynnervariant.  Wod’en jeg trente i dag heter Cindy og ser slik ut:
– 5 pull ups – øverste bilde
– 12 push ups – bildene i midten
– 15 air squat – nederste bildene
Disse øvelsene skal du gjøre sammenhengende i 20 minutter. Altså ingen pauser! Fy søren det var tungt! Det ser ikke så ille ut, men etterhvert som klokken tikker blir det tyngre og tyngre. De første rundene gikk smertefritt, men når jeg var komme opp i runde ti, ja, da var kroppen skjelven! 

Det var utrolig deilig når jeg var ferdig. Svetten rant og blodet bruset. For ikke å snakke om mestringsfølelsen, jeg elsker den følelsen! Denne wod’en må prøve :grin: Vil du gjøre wod’en hakket enklere kan du ta pull ups i strikk og push ups på knærne. Lykke til!

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. scrollet bakover når jeg kjedet meg på lesesalen bare, og så det på bildene. Ikke vondt ment eller meningen å virke mistenksom, du ser sykt bra og sunn ut nå! Jeg vil ha kroppen din!

    2. karoline:
      Jeg vet ikke hvor lenge du har lest bloggen min men om du har lest den en stund fikk du kanskje med deg at jeg ikke kunne trene på et år grunnet litt hjerteproblemer. Etter at jeg begynte å trene igjen har jeg gått ned noen få kilo, men faktisk bare et par. Derimot har kroppen endret seg masse, så sammensetning av fett og muskler har endret seg mye, ja 🙂

    3. Håper ikke du tar dette feil, for du ser sykt bra ut og veldig sunn ut! Men, har du gått ned i vekt det siste 1 1/2 året?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg