www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS KT OG ET PAR TIPS TIL STYRKETRENINGEN DIN

  • 15.11.2016, 16:20


Som jeg fortalte dere forrige uke, har jeg nytt treningsprogram. N er fokuset mer p tung styrketrening.
Jeg har tunge kneby eller marklft i starten av kten. Etter det er det moderate vekter og flere repetisjoner. Nr jeg starter kten med den tyngste velsen, vil jeg ha muligheten til mobilisere mest mulig energi p akkurat denne velsen. Om det er en velse du vil bli god i, gjr alltid denne i begynnelsen av treningskten din. Da unngr du at du har brukt opp energien p andre velser frst. I tillegg er det slik at om du vil bli god p noe, m du gjre det ofte. Vil du bli god i kneby, eller biceps curl for den saks skyld, m du gjre denne velsen flere ganger i uken. Du m ha kontinuitet i treningen din. Du m ogs ha en progresjon. Alts en belastningsprogresjon hvor du legger til flere repetisjoner eller tyngre vekter med tiden. Det var et par tips til styrketreningen din!
Det er naturligvis mange mter sette opp et treningsprogram p, men dette med kontinuitet og progresjon er essensielt i et hvert treningsprogram, uansett om du trener for bli god i biceps curl, chins, kneby eller noe helt annet. 

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
Over til dagens kt. Jeg startet med kneby hvor jeg jobbet med ned mot en tung belastning og 2 repetisjoner. Deretter hadde jeg noen velser med moderate vekter og flere repetisjoner, fr jeg avsluttet kten med lette vekter og "pumping" av muskulaturen. Det ble en skikkelig god benkt!

Slik s dagens kt:
- Kneby 
2 sett * 6 repetisjoner, 2 sett * 4 repetisjoner, 2 sett * 2 repetisjoner
- Bulgarsk utfall
3 sett * 6 -8 repetisjoner
- Smal kneby i smith -maskinen
4 sett * 8 repetisjoner
super sett med
- Strak mark, som p bildet
4 sett * 15 repetisjoner
- Ettbens skr benpress
1 sett * 12 repetisjoner


Har du hatt en god tirsdagskt? :grin: Hper det. Hvis ikke fr du tenke at du har bedre hell imorgen! 
Ha en fin fin kveld. 

Kristine ♥

Karine

15.11.2016 kl. 16:34
Lykke til med nytt program :-)

Kristine

16.11.2016 kl. 15:45
Karine:
Takk Karine :)

Victoria Larsen

15.11.2016 kl. 16:41
Gode tips! :)

Kristine

16.11.2016 kl. 15:45
Victoria Larsen:
S hyggelig at du synes det :)

Janne

16.11.2016 kl. 12:37
Burde kanskje legge inn litt progresjon i treningsprogrammet :-/

Kristine

16.11.2016 kl. 15:44
Janne:
Da kan du ihvertfall regne med bedre fremgang :)

Rebekka

16.11.2016 kl. 18:29
Kan jeg sprre om hvor mye belastning du har p stangen nr du tar kneby? Hvor ofte legger du p vekter, og hvor mye ker du med av gangen (omtrentlig)? Jeg har sttt p stedet hvil lenge nr det kommer til kneby, og klarer liksom ikke ke noe srlig - uten at jeg helt vet hvorfor :/

Kristine

17.11.2016 kl. 17:04
Rebekka:
Det finnes ikke en fasit eller formel p dette. Dagsform spiller jo ogs inn. Det er vanskelig gi deg et godt svar nr jeg ikke vet mer om deg, bakgrunn, kosthold ogs. Det er ogs viktig spise nok om en skal bli sterk :) Kanskje du fr i deg for lite nring?
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits