JEG HAR ALDRI FØLT MEG BEDRE

Etter innlegget mitt forrige torsdag, var det flere som mistolket meg. Da jeg skrev at jeg tidligere har vært i mye bedre “utseendemessig form” enn hva jeg er i dag, mente jeg ikke at jeg synes at jeg så bedre ut før. Det jeg mente var at kroppen min rent atletisk, sett fra kun utseende som perspektiv, var bedre. Jeg var rett og slett mer “ripped” og hadde lavere fettprosent. 

SAMSUNG CSC
Det jeg må legge til, er at jeg i dag selv synes kroppen min ser mye bedre ut. Faktisk har jeg aldri følt meg bedre! 
Jeg digger at jeg har mer kvinnelige former. Jeg digger at jeg føler meg sterkere og sunnere. Jeg digger at jeg elsker meg selv innvendig ut. Og det viktigste av alt; jeg digger at jeg er kommet dit hvor jeg vet at jeg er meg og at jeg er et verdifullt menneske uavhengig av hvordan kroppen min ser ut!

Jeg må også legge til en ting. På forhånd må jeg beklage til alle dere som liker janteloven – her i gården er det lov å skryte av seg selv! Jeg mener at alle burde skryte av seg selv og være stolt av kroppene sine. I det siste har det vært mye fokus på mer formfulle kropper og sunne / usunne forbilder. Er du tynn som en flis eller brei som en låvedør, veier du hundre kilo eller førti, har du i begge tilfeller lov til å vise deg frem! Vekten din skal ikke avgjøre selvfølelsen din. Uansett hvordan du ser ut, er du verdt noe! Mange føler at de må se ut på en spesifikk måte for å passe inn, men sannhenten er at uavhengig av om du har stor mage, slanke ben, sprettrumpe, skjev nese, six pack, lår som disser, svære biceps eller pupper med forskjellige størrelse, så har du all grunn til å vise deg frem om du føler for det. Du har også rett til å kle deg akkurat slik du ønsker, ta selfies, skryte av deg selv, flørte på byen og leve livet ditt. Uansett hvordan du ser ut, kan du gjøre akkurat hva du vil, fordi vi alle er verdifulle og vakre på hver vår måte uavhengig av kropp! 

Kristine ♥   

8 kommentarer
    1. Elsker at du skryter av deg selv!!! Heia anti-janteloven, vi trenger flere slike! Stå på 🙂

    2. Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg er overvektig og liker likevel å gå I bikin eller vise meg frem. Jeg blir også motivert av å se slike som deg. Trente og spreke. Stå på.

    3. Om eg kan si det høyt.. Herregud jente du ser så bra ut nå og det er deilig å se en mer vanlig jente enn den ripped jenta jeg så når eg først begynte å lese bloggen din for 2-3 år siden (ja, leser daglig!). Smilet ditt nå er mye mer tiltrekkende og befriende enn før – jeg ser du har det bedre nå, og budskapet er så viktig. Det er ikke vekt, fettprosent etc som skal definere lykke og tilfredshet med egen kropp. Har selv gått opp 10-12 kilo og mistet pack og ripped-het.. Men trener enda daglig, koser meg med treningen, spiser det eg vil, og er SÅ mye mer lykkelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg