SERVER PIZZA I HELGEN

SONY DSC

Fredag og helgen er her. Hva med å servere en deilig og sunnere pizza i helgen? Pizza som helgekos er aldri ikke feil. Eller, pizza blir vel i grunn aldri blir feil. Det smaker godt uansett!

SONY DSC

Denne varianten laget jeg på onsdag og den ble så god at oppskriften må deles. Den sprø bunnen ble fylt med masse godsaker, en fyldig tomatsaus, ost og sprø spekeskinke. En real festpizza som passer perfekt å servere i helgen!

SONY DSC

Pizzabunn

30 g havregryn
150 g speltmel, eller annet mel
30 g bakeprotein, eller mer mel
1 ts salt
1/2 pose gjær
1,5 -2 dl lunkent vann

Bland sammen havregryn, speltmel, bakeprotein, salt og  gjær.
Tilsett det lunkene vannet, litt om gangen.
Kna deigen til den blir fast. 
La den heve i 20 minutter.
Kjevl deigen ut til en stor rektangel. Min bunn ble litt ujevn i kantene, men det er jo akkurat det som er sjarmen med hjemmelaget pizza! 
Stek på 225 grader i 5 -7 minutter før du har på sausen. 

Tomatsaus

1 boks hakkede tomater
3 ss tomatpure
1 løk i biter
2 fedd finhakket hvitløk
1 cm finhakket chili
1/2 ts kanel

Ha alle ingrediensene i en kjele og kok opp. Det er ikke nødvendig å la sausen koke videre, men jo lenger sausen koker, jo mer får smakene satt seg. 

Topping

Du kan i grunn bruke det du ønsker.
Jeg brukte:
Serranoskinke
Tomat i skiver 
Rødløk i skiver
Sopp i skiver
Hvitløk i skiver
Jarlsbergost
Parmesan
Oregano

Smør først den forstekte bunnen med et tynt lag tomatpure. Legg så på tomatskiver, serranoskinke, rødløk, sopp og hvitløk. Topp med revet jarsberg, parmesan og et dryss oregano.  
Stek i ytterligere 15 minutter.
Nyt.

SONY DSC

Til tross for at jeg spiste pizza på onsdag, blir det pizza i helgen også Jeg har en pizzaavtale med en venn imorgen kveld. Da blir nok en hvit pizza variant. Det er lenge siden jeg har spist, også er det super godt med masse forskjellig smeltet ost.  Jeg tenker kanskje denne lørdagspizzaen med biff. Mmm, gjelder meg allerede!

Blir det pizza på deg i helgen?
Uansett, så håper jeg du får en gøyal fredagskveld og en fenomenal helg :grin: 

Kristine ♥

7 kommentarer
    1. Klarer ikke komme over håret ditt fra forrige innlegg!! For en nydelig blondfarge! Striper du hos frisør eller har du gjort det selv? 🙂 Og om det er hos frisør, er det hettestriper eller folie?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg