FØRSTE ADVENTSMORGEN MED KAKAO OG PEPPERKAKEMUFFINS

Riktig god første adventsmorgen ♥
Jeg kan ikke fatte at adventstiden er her allerede! Desember er rett rundt hjørnet og det er under fire uker til julaften. Som tiden flyr! For å være helt ærlig har jeg ikke rukket å finne frem adventsstaken engang. Det får jeg gjøre senere i dag!

SONY DSC
For min del har ikke julestemningen satt seg i kroppen enda. Jeg var på tenning av julegran i går på nydelige Bærums Verk og det var først da det gikk opp for meg at juletiden virkelig er her. Begynner du å få julestemning?
For å øke julefølelsen startet jeg adventsmorgenen med appelsin, pepperkaker, kakao og pepperkakemuffins, og net dette mens jeg hørte på rolig julemusikk. Det gav virkelig en god stemning på morgenkvisten. Pepperkakemuffinsene slag jeg sammen på et par minutter uten å tenke meg om, men de ble veldig saftige og gode. Også er de så enkle å lage! Mens muffinsene står i ovnen lager du kakaoen. Denne varianten med sjokolade er super god!  Da har du deilig julekos denne adventssøndagen. 

SONY DSC

Supergod kakao

30 g sjokolade, jeg brukte sukrinsjokolade
1 dl vann
3 dl melk, jeg brukte kokosmelk men du kan bruke alle typer melk
1 ts sukrin+
1 ss kakaopulver
2 ss sjokoladeprotein, kan sløyfes

Brekk sjokoladen i biter og ha den i en kjele sammen med vannet. Varm opp mens du rører til sjokoladen smelter. Ha så i resten av ingrediensene. Varm opp og server. 

SONY DSC

Enkle pepperkakemuffins
Til 3 stykker

1 egg
70 g kesam, eventuelt gresk yoghurt
1 stor ss sukringold
1 ts fibersirup gold, kan sløyfes
20 g havremel
10 g kokosmel
1/2 ts bakepulver
Pepperkakekrydder: 1/2 kanel, 1/2 ts nellik, 1/4 ts ingefær
Om ønskelig: 1 pepperkake til pynt. 

Bland sammen egg, kesam, sukringold og fibersirup i en bolle. Ha i tørrvarene. Fordel røren i tre muffinsformer. Jeg knuste en pepperkake på toppen av hver muffins, men dette er ikke nødvendig.  Stek på 175 grader i 12 -15 minutter. 

X-Life har forresten dagskupp på to av mine favoritter i dag; Nocco og ProPud :grin: Disse har dere sett mange ganger på bloggen! 
Du får både Nocco enkeltvis i pære og fersken, et helt brett og favorittsmaken Skumtomte til rabattert pris. ProPud får du i smakene karamell, sjokolade og min favorittsmak; vanilje, til tjuetre kroner boksen! 

Håper du får en deilig første advent med mye kjærlighet og kos. Ta vare på deg selv og de du er glad i. 

Kristine ♥

13 kommentarer

Siste innlegg