www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS TRENING - PUSH UPS

  • 13.12.2016, 16:09


I dag hadde jeg en knall kt p overkroppen :grin:
Dagens trening bestod av
-Chins med vekt
3 sett * 5 repetisjoner
- Stende roing
4 sett * 8 repetisjoner 
- Face pull
3 sett * 12 repetisjoner 
- Skulderpress med stang
4 sett * 8 repetisjoner 
-Push ups med strekk
3 sett * 12 repetisjoner 

Jeg vil sl et slag for push ups! Push ups er en super velse. I tillegg til trene bryst- og tricepsmuskulaturen, styrker du ogs stabiliteten til skulder-  og kjernemuskulaturen.
Push ups kan gjres overalt og du kan tilpasse vanskeligheten etter dine forutsetninger. Ta push ups p knrne for en enklere variant eller push ups i ringer for en tyngre variant. Alle kan f til push ups! Finn en passende variant for deg. 



Slik gjr du push ups:
Forsk ha en rett linje fra fttene og helt opp til hodet, med en naturlig svai i ryggen.
Ha omtrent frtifem graders vinkel ut fra kroppen, mellom skuldrene og overkroppen, og skulderbreddes avstand mellom hendene.
Stram kjernemuskulaturen og senk kroppen ned mot gulvet. Nr brystet berrer gulvet er du i bunnposisjon, og presser tilbake til startposisjonen. Gjenta. 

Push ups kan, som nevnt over, gjres i mange varianter. Vil du ha en enklere variant av velsen kan du plassere noe under brystet, for eksempel ta push ups mot en benk. Vil du ha velsen vanskeligere kan du plassere noe under fttene, slik at underkroppen er hyere enn hodet og du fr mer tyngde p overkroppen. Ved trene push ups med strekk, slik jeg gjorde i dag, alts ta push ups mellom to vektskiver, steppkasser eller kettlebells, fr du en tyngre velse, samtidig som i det gir strre bevegelsesbane og brystmuskulaturen fr tyd seg i bunnposisjonen. 
Ta push ups neste gang du er p trening!


Kristine ♥

Lena

13.12.2016 kl. 16:28
Kjekt med beskrivelse av velse!!

Kristine

14.12.2016 kl. 07:36
Lena:
Da kan jeg gjre mer av det :)

Victoria Larsen

13.12.2016 kl. 16:44
S flink du er! :D

Kristine

14.12.2016 kl. 07:35
Victoria Larsen:
Jeg koser meg p trening :)

Anine

13.12.2016 kl. 21:39
M kanskje begynne ta push up igjen 😀:-P

Kristine

14.12.2016 kl. 07:34
Anine:
Det er en s god velse :)

Elise

14.12.2016 kl. 11:45
Blir alltid s motivert av g inn p bloggen din, Kristine! Hvor er tightsen din fra? :)

Kristine

14.12.2016 kl. 15:33
Elise:
Tighsen er fra GymGrossisten :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits