www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS TRENING - PUSH UPS

  • 13.12.2016, 16:09


I dag hadde jeg en knall økt på overkroppen :grin:
Dagens trening bestod av
-Chins med vekt
3 sett * 5 repetisjoner
- Stående roing
4 sett * 8 repetisjoner 
- Face pull
3 sett * 12 repetisjoner 
- Skulderpress med stang
4 sett * 8 repetisjoner 
-Push ups med strekk
3 sett * 12 repetisjoner 

Jeg vil slå et slag for push ups! Push ups er en super øvelse. I tillegg til å trene bryst- og tricepsmuskulaturen, styrker du også stabiliteten til skulder-  og kjernemuskulaturen.
Push ups kan gjøres overalt og du kan tilpasse vanskeligheten etter dine forutsetninger. Ta push ups på knærne for en enklere variant eller push ups i ringer for en tyngre variant. Alle kan få til push ups! Finn en passende variant for deg. 



Slik gjør du push ups:
Forsøk å ha en rett linje fra føttene og helt opp til hodet, med en naturlig svai i ryggen.
Ha omtrent førtifem graders vinkel ut fra kroppen, mellom skuldrene og overkroppen, og skulderbreddes avstand mellom hendene.
Stram kjernemuskulaturen og senk kroppen ned mot gulvet. Når brystet berører gulvet er du i bunnposisjon, og presser tilbake til startposisjonen. Gjenta. 

Push ups kan, som nevnt over, gjøres i mange varianter. Vil du ha en enklere variant av øvelsen kan du plassere noe under brystet, for eksempel ta push ups mot en benk. Vil du ha øvelsen vanskeligere kan du plassere noe under føttene, slik at underkroppen er høyere enn hodet og du får mer tyngde på overkroppen. Ved trene push ups med strekk, slik jeg gjorde i dag, altså å ta push ups mellom to vektskiver, steppkasser eller kettlebells, får du en tyngre øvelse, samtidig som i det gir større bevegelsesbane og brystmuskulaturen får tøyd seg i bunnposisjonen. 
Ta push ups neste gang du er på trening!


Kristine ♥

Lena

13.12.2016 kl. 16:28
Kjekt med beskrivelse av øvelse!!

Kristine

14.12.2016 kl. 07:36
Lena:
Da kan jeg gjøre mer av det :)

Victoria Larsen

13.12.2016 kl. 16:44
Så flink du er! :D

Kristine

14.12.2016 kl. 07:35
Victoria Larsen:
Jeg koser meg på trening :)

Anine

13.12.2016 kl. 21:39
Må kanskje begynne å ta push up igjen 😀:-P

Kristine

14.12.2016 kl. 07:34
Anine:
Det er en så god øvelse :)

Elise

14.12.2016 kl. 11:45
Blir alltid så motivert av å gå inn på bloggen din, Kristine! Hvor er tightsen din fra? :)

Kristine

14.12.2016 kl. 15:33
Elise:
Tighsen er fra GymGrossisten :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits