www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EROBR NYTTRSFORTSETTENE DINE

  • 18.01.2017, 18:03


N er vi halvveis i januar. Hvordan gr det med nyttrsforsettene dine? Uansett om planen er slutte ryke, g opp et par kilo, lpe raskere eller f bedre karakterer, er du ndt til ta noen grep og gjre noen forandringer i hverdagen for komme dit du nsker. Det er ofte svrt enkelt sette det p papiret, men det er noe helt annet utfre det i praksis. Erobr nyttrsforsettene dine i r! Her noen tips til hvordan: 

Sett deg ml
Hva er det du skal oppn, og ikke minst, hvorfor skal du oppn det? Lag deg en konkret liste med ml og delml. Skriv ogs opp hvordan du skal klare n de og nr du skal ha ndd mlene.

Vr realistisk
Dette er det punktet flest mennesker gjr feil p. De gaper alt for mye over nr de setter seg et ml.  for eksempel si at du ikke skal spise godteri p et r, er en drlig id. Finn deg gode ml som er oppnelig og som du vet du kan leve meg resten av ret. 

Planlegg
 planlegge hverdagen kan hjelpe deg masse. Skal du slutte ryke m du han en plan for hva du skal gjre hvis ryksuget kommer eller hvordan du finner motivasjonen til si nei hvis noen tilbyr deg en ryk.  Med planlegging ligger du et skritt foran og er klar for hverdagen og den eventuelle motgangen du vil mte.

SAMSUNG CSCFinn noe som passer for akkurat deg
De finnes utallige rd og veiledninger der ut. Skal du for eksempel ned i vekt finnes det et tusentall av slankepiller, diettmetoder og treningsalternativer. Ingen kan pst at Grete Rode er den perfekte lsningen for deg og at joggeturer er det du burde foreta deg. Finn ut hva du liker og hva som passer for akkurat deg. Finn et kosthold du kan leve med og trives med, og en treningsmetode som du synes er morsom og givende. Kun da vil du klare la nyttrsforsettet bli en vane!

La det bli en vane
De aller fleste nyttrsforsetter dabber av etter en treukers tid. Men ikke la deg selv bli en av disse! La nyttrsforsettet ditt bli en del av ditt liv. La det bli en vane, en livsstilsendring og noe du kan leve med. 

Lr av motgang
Motgang vil komme, sprsmlet er ikke om, men nr. Om du feiler er det ikke verdens undergang. Ender du opp med ta en ryk en dag eller hive i deg en hel plate melkesjokolade, prv heller forst hvorfor det gikk galt, enn grave deg dypere ned og gi opp. Lr av situasjonen, slik at du neste gang kanskje kan gjre det annerledes. 

Tro p deg selv
Forsettet ditt skal f deg til fle deg bra og du skal virkelig nske det. Og ikke minst, du m ha tro p at du kan klare n det. Du skal klare det! Om du tror, er halve jobben gjort.
 

Erobr nyttrsforsettene dine :grin: Lykke til!

Kristine ♥

Sissel

18.01.2017 kl. 18:44
S bra tips =D

Kristine

19.01.2017 kl. 11:50
Sissel:
Hyggelig at du synes det Sissel :)

Silje

18.01.2017 kl. 20:28
S fint bilde <3

Kristine

19.01.2017 kl. 11:49
Silje:
Takk Silje :)

Pernille

19.01.2017 kl. 14:11
Jeg har ingen forsett, synes det er det beste ;-)

Kristine

19.01.2017 kl. 18:07
Pernille:
Jeg er enig! Hat ingen selv. Sunn livsstil er det beste :)

19.01.2017 kl. 15:30
Jeg utfordrer deg til vre vegetarianer i en uke og legge ut middagene dine hver dag! Kanskje du kan inspirere andre treningsglade med vise at man ikke trenger s mye kjtt som man tror :)

Kristine

19.01.2017 kl. 18:06
Anonym:
Hei du :) Takk for utfordringen, men jeg kommer ikke til ta den. Fra et helsemessig perspektiv, tror jeg mer p paleo kost enn vegetar kost.

Andrea

19.01.2017 kl. 16:11
Hvor er bhen din fra? :-)

Kristine

19.01.2017 kl. 18:05
Andrea:
Den er fra Lindex :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits