hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

ML - MOT NYE MLSETTINGER I 2017

  • 27.12.2016, 15:33


2017 str hvert yeblikk for vre ftter. Da nrmer vi oss ogs startskuddet for nyttrsforsetter.  I den anledning tenkte jeg snakke litt om ml og mlsetting. Her er det nemlig svrt mange som gaper over for mye og feiler. Kjrer du p mot nye mlsettinger i 2017, er det et par grunnleggende ting som er lurt huske p.

SAMSUNG CSC
Nr du skal sette et ml, m du finne noe som virkelig engasjerer deg og som du brenner for. Noe du virkelig har lyst til klare. Mlet m vre realistisk, men det m ogs vre noe du virkelig m jobbe for n. 

Bruk de tre H'er nr du lager deg et ml. Hvorfor, hva og hvordan. Hvorfor nsker jeg ....( det aktuelle mlet)? Hva kan du gjre for n mlet? Hvordan skal du gjre det? Skriv det ned slik at du kan se p lappen din underveis. 

Det aktuelle mlet m vre konkrete og tidsbestemte, slik at du faktisk kan vite nr du har ndd mlet. Ml som 'jeg skal ta fem pull ups minutter innen 1 mars', eller 'jeg skal g opp 5 kilo innen sommerferien', er konkrete og bra ml med en fast tidsramme.

Nr du har satt deg det aktuelle mlet og skal begynne jobbe med det, m du vre tlmodig. Roma ble ikke bygget over natten, slik er det ogs med de fleste ml. Forst at ting tar tid og fokuser heller p de sm skrittene og de sm seirene du tar hver dag. 

SAMSUNG CSCMotiver deg selv med delml. Er mlet ditt for eksempel klare 5 pull ups p 3 mneder, kan du fort bli demotivert om du kun klarer 1 i dag. Sett deg sm delml. At du for eksempel skal klare 2 pull ups nr denne mneden er omme. 4 om 2 mneder, og s 5 om 3 mneder. Har du slike mindre delml p veien, vet du at du er p riktig vei og det er lettere holder motivasjonen oppe.


Lykke til mot nye mlsettinger i 2017  :grin:

Kristine ♥

Janne

27.12.2016 kl. 16:01
Spennende lese!! :-)

Kristine

28.12.2016 kl. 15:56
Janne:
S bra! :)

Victoria Larsen

27.12.2016 kl. 16:19
Sterk du er! Jeg hper du fr en fin romjul :-)

Kristine

28.12.2016 kl. 15:56
Victoria Larsen:
Takk du og god romjul til deg ogs :)

Lisbeth

27.12.2016 kl. 16:23
Tommel for kult innlegg :-)

Kristine

28.12.2016 kl. 15:56
Lisbeth:
Takk Lisbeth :)

Magnus

27.12.2016 kl. 19:25
Likte veeeeldig godt vinklingen din! Godt se at noen bruker eksempler p ml som " g opp 5 kilo fr sommeren", i stedet for den som er s standard: " g ned 5 kilo fr sommeren."

Det er tross alt mange som sliter mye med akkurat det g opp i vekt, og det blir ikke srlig enklere av alle magasinene og ukebladene som fronter: "G ned 10 kilo p 3 mneder..." osv...

Fint innlegg! :)

Kristine

28.12.2016 kl. 15:56
Magnus:
S bra! Ja, det er vel s viktig for mange g opp i vekt som ned, og ikke minst vanskelig. Takk for kommentaren din Magnus :)

Dagney

27.12.2016 kl. 23:21
Inspirerende innlegg :-)

Kristine

28.12.2016 kl. 15:55
Dagney:
hyggelig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no