MANDAGSØKTEN OG RASK MANDAGSMIDDAG

Mandagen starter som vanlig med et brak! I dag har jeg så langt rukket forelesning, en god treningsøkt, fått fylt på vippene mine hos dyktige Mari ved Foxy Lashes by Mari, jobbet noen timer og nå sitter jeg her med middagen. Etterpå blir det et par timer jobb før en venn kommer innom for en kopp te. En effektiv og fin start på uken.


Jeg har på meg Dcore tights, Nike sko, Röhnisch bh og topp fra H&M med en Nocco i hånden.

Hvor deilig er det ikke å ha en god treningsøkt på en mandag? Jeg må i hvert fall smile for denne mandagsøkten. Det er noe magisk ved å starte uken med en god trenigsøkt. Det ligger et ekstra godt grunnlag for resten av uken.
Mandagensøkten hadde hovedfokus på tunge chins og knebøy. Jeg tok 6 repetisjoner med 5 ekstra kilo i vektbelte. Moro altså! Det går sakte men sikkert fremover. Etter de to tunge øvelsene, ble det lettere arbeid med push ups, sumo markløft, kick back med strikk og crunch i kabel. 

SONY DSC
Middagen som jeg sitter med nå, laget jeg på under 10 minutter. Søtpotetstappe med biffstrimler og grønnsaker. En rask, sunn og knall god mandagsmiddag med masse deilige farger. Jeg brukte den ferdige søtpotetstappen til Hoff. Den er helt genial! Stappen består av 84 % poteter og ingen rare ingredienser. Næringsinnholdet er også helt supert. Jeg pleier å gjøre det veldig enkelt når jeg tillager søtpotetstappen. Jeg tar omtrent halvparten av det frosne innholdet i posen over i en boks og setter boksen 4 minutter i mikroen. Deretter rører jeg inn 2 ss rømme eller creme fraiché, rører rundt og setter boksen inn i mikroen igjen i ytterligere 2 minutter. Så er stappen klar! Kjempe godt og veldig enkelt. 

SONY DSC

Rask mandagsmiddag – søtpotetstappe med biffstrimler

Du trenger:
Hoff søtpotetstappe, rømme / creme fraicé (kan sløyfes), biffstrimler, rødløk, sopp, salt og pepper

Start med søtpotetstappen. Lag den som anvisning på pakken, eller gjør slik jeg har beskrevet over. Bland i en liten dæsj rømme eller creme fraiché når stappen er ferdig om du ønsker dette. Det gir en ekstra god smak! Skjær rødløk og sopp i biter, og ha over i en panne sammen med biffstrimler. Krydre med salt og pepper. Stek på høy varme i 2 minutter mens du rører rundt.
Legg søtpotetstappen på en tallerken og ha over de stekte biffstrimlene med grønnsaker. Topp gjerne med kokte erter, minimais og cherrytomater. 
Spis! 

Håper mandagen din har vært bra :grin: Nyt resten av kvelden!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Henriette:
      Nei, jeg gjør bare det jeg føler for. Forsøker å kjøre to tunge øvelser hver styrkeøkt, så soser jeg og koser meg etter det 🙂 Hihi…

    2. Så flink du er!
      Kjører du et fast opplegg for tiden eller kjører du di øvelsene du har lyst til?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg