DAGENS TRENINGSØKT MED DIPS

Dips er en øvelse jeg er utrolig dårlig i! Det er riktignok en øvelse jeg aldri gjør. Da kan jeg ikke akkurat forvente å bli god på den heller. Du bli god i det du gjør! I dag bestemte jeg meg plutselig for at jeg ville gjøre dips, og ikke bare i dag, men at jeg vil gjøre dips jevnlig. Jeg vil bli god i denne øvelsen!


Dagens treningsøkt med dips så slik ut:
– Markløft
4 sett * 5 repetisjoner 
– Dips 
3 sett * maks antall repetisjoner 
– Frontbøy med strikk
3 * 8 repetisjoner 
– Smale chins
3 * 8 repetisjoner 
– Skulderpress
3 sett * 8 repetisjoner 
– Kick back i kabel
3 sett * 12 repetisjoner 


Dips er en super øvelse som lar deg jobbe med egen kroppsvekt. Du trener hovedsakelig triceps og bryst, men også skuldre. Samtidig får du koblet på coremuskulaturen, da du må jobbe mye for å holde kroppen stabil. Det er slik at jo bredere grep du har, altså jo bredere avstand det er mellom stengene du holder på, jo mer av brystmuskulaturen bruker du. 

På mitt første sett med dips klarte jeg bare et par repetisjoner! Jeg vinglet og dinglet frem og tilbake, og brukte all energien min på å forsøke og holde kroppen stabil. På mitt andre sett gikk det litt bedre, og på det tredje settet gikk det mye bedre! Da hadde jeg knekt koden for hvordan jeg skulle holde kroppen stødig og fikk brukt energien på selve løftet. Jeg klarte likevel ikke mer enn 5 repetisjoner, så her har jeg noe å jobbe med. Nå kan det bare gå oppover, eller hva?!
Har du hatt en god treningsøkt i dag? :grin: Håper det!

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg