TO RUMPE FAVORITTER


Antrekk: Gymgrossisten tights i grå // bh fra H&M // Casall singlet // Miiego øreklokker

​Etter at jeg la ut dette bilde på instagram på torsdag, dedicationkristine, har jeg fått en rekke henvendelser angående hvordan jeg trener rumpen. For ja, jeg har hatt mer fokus på rumpemuskulatur de siste månedene og rumpen min har vokst! Rumpen er som en hvilken som helst annen muskel, og må trenes tungt og jevnlig for å vokse. Hvilke øvelser som er de ultimate rumpebyggeøvelsene, er omdiskutert. Slik jeg ser det er det viktigste at du får god kontakt med rumpemuskulatuen. I dag vil jeg vise dere mine to rumpe favoritter! 

Det er forresten siste dag hvor du får 100 kroner i rabatt når du bestiller for 500 koner eller mer hos GymGrossisten ved bruk av koden KRISTINEJAN17.


Antrekk på de to bildene over og under: GymGrossisten tights i svart // Nike sko // Hummel topp // Labella Mafia bh

Knebøy i t-bar apparat
Om du ikke har et t-bar apparat på ditt treningssenter, kan du også gjøre med en vanlig stang hvor du har den ene enden inn i et hjørne. Dette bilde illustrerer det. 
Stå med bred benstilling med føttene lett rotert utover. Stram magemuskulaturen slik at du opprettholder en nøytral posisjon i ryggen og ha mesteparten av vekten på hælene. Gå så langt ned du klarer, hold stillingen et par sekunder og skyv deg opp igjen. Skiv rumpen når du kommer på toppen og gjenta. 

Pull through
Fest et rep / tau i en kabel maskin. Gå et par skritt ut fra apparatet etter at du har tatt tak i repet. Ha vekten på hælen. Stram magemuskulaturen slik at du har en naturlig posisjon i ryggen. Senk deg ned, som om du skal sette deg litt tilbake. Det er hovedsakelig i hoften du gjør bevegelsen. Bruk rumpemuskulaturen til å presse kroppen opp og frem igjen. Skvis sammen rumpen når du kommer i topposisjon og gjenta. 

Begge disse to øvelsene, synes jeg det er best å gjøre med lettere vekter å flere repetisjoner. Ofte foretrekker jeg 3 sett med 10 -12 repetisjoner.
Prøv mine to rumpe favoritter om du ikke allerede har gjort det :razz: Håper det svir i bakenden! 

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Vilde:
      Nei, det har jeg ikke. Men har du koblet de på en gang og så hopper de ut eller får du aldri koblet dem på? Jeg ville tatt kontakt med Miiego og hørt 🙂

    2. Marthe:
      Denne er ikke gjennomsiktig i verken grå eller sort. Jeg er kjempe fan av de! Bestilte først sort, men måtte kjøpe meg grå også! Hihi 😀

    3. Bare lurer på om den svarte tightsen du har på deg i denne posten er gjennomsiktig bak ? Er på evig utkikk etter en svart treningstights som ikke blir gjennomsiktig ved styrketrening, så hvis du evt har noen du anbefaler, setter jeg pris på det 😀

    4. Takk for supre tips og god inspirasjon til nye øvelser, Kristine!! Må bare spørre deg .. Hadde du problemer med å koble dine miiego til iPhonen/tlf? Mine vil ikke koble seg på; har Bluetooth på, men finner ikke enheten virker det som!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg