www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

UMOTIVERT FOR TRENING - JUST DO IT

  • 26.01.2017, 16:25


N som jeg er i praksis, kjenner jeg at jeg er noe umotivert for trening. I hvert fall sett opp mot hva jeg pleier vre. Det bunner nok ut i at dagene er lenger enn jeg er vant til og at jeg str grytidlig opp. I tillegg blir tiden knapp og enkelte dager fler jeg at jeg lper fra et sted til et annet. skulle vre i full praksis og jobbe, samtidig som jeg skal ta vare p seg selv, hvile, trene og spise, og ha et sosialt liv, er en tidskabal som er vanskelig f til g opp. Slik er n alts livet! Vi har alle perioder der vi er mer eller mindre motivert. Noen ganger kan en fle at en svever p en sky av motivasjon og er kjempe gira for trening, mens andre ganger kan sengen friste og drstokkmilen vre utrolig lang. Dette gjelder ikke bare trening, men alt her i livet. Vi har gode og mindre gode perioder. Slik er det for oss alle! 


I perioder hvor en er umotivert for trening, mener jeg den beste lsning er anerkjenne det. Ikke skam deg eller fl deg mislykket fordi det er slik. Det er helt normalt! Det tilpasse treningen er ogs viktig. I de periodene du er umotivert, trenger du ikke ta de tyngste lftene, de lengste treningsktene eller de hardeste intervallene. Gjr heller noe du synes er lystbetont og ta en kortere treningskt. Noen ganger kan det ogs vre greit tenke just do it. Det var det jeg gjorde i dag. Jeg gav meg selv et lite spark i baken og sa til meg selv 'Ja, du er umotivert for trening, men just do it Kristine'. Jeg tok meg en kort kt med lange pauser, slik at jeg bde anerkjente at jeg ikke hadde spesielt lyst til trene og tilpasset treningskten. Jeg gjorde utfall, bosu sit -ups, roing, hip thrust og face pull. Etterp klappet jeg meg selv p skulderen for vel gjennomfrt treningskt. Ikke den beste eller lengste kten, men det var likevel deilig bevege kroppen, og flelsen etterp var fantastisk!
Har du hatt en god treningskt i dag? :grin:


Kristine ♥

Vilde

26.01.2017 kl. 16:42
Jeg var umotivert sjl i dag, s jeg slang meg med p en gruppetime. Helt ok treningskt ;-)

Kristine

28.01.2017 kl. 11:45
Vilde:
Da trosset du drstokkmilen :D

Victoria Larsen

26.01.2017 kl. 16:59
Flink du er! :)

Kristine

28.01.2017 kl. 11:45
Victoria Larsen:
Takk du :)

Hanne Lovise Johnsen

26.01.2017 kl. 17:03
Jeg er ogs ganske umotivert for tiden, men gr p en linje som trener ganske ofte, s blir litt lei p ettermiddagene. Hper motivasjonen kommer tilbake! Ha en fin dag!

Kristine

28.01.2017 kl. 11:46
Hanne Lovise Johnsen:
Det er deilig f trent p skolen da :)

Janne

26.01.2017 kl. 17:18
Det fles deilig etterp da :-)

Kristine

28.01.2017 kl. 11:46
Janne:
Absolutt :)

HelsekostBloggeren

26.01.2017 kl. 22:16
Ikke alltid like lett motivere seg, men bare man kommer i gang s er det som regel gjort! :)

Kristine

28.01.2017 kl. 11:46
HelsekostBloggeren:
Veldig sant, bare en kommer seg i gang fles alt bedre :)

Hege Kristin

26.01.2017 kl. 23:29
flink du :D

Kristine

28.01.2017 kl. 11:46
Hege Kristin:
Det er s deilig da :)

A

27.01.2017 kl. 08:03
Skjnner det der med tid. Jeg har jobbet fulltid i mange r, er pendler, str opp tidlig og m rett p trening etter jobb for i det hele tatt skulle orke gjennomfre! Ofte er klokka 20 fr jeg er ferdig dusjet og alt, og da er fremdeles middagen ikke lagd, hehe. Det gr greit men det er vanskelig skulle ha et sosialt liv samtidig s dessverre blir det ofte nedprioritert :/ De dagene noe sosialt str p planen s trener jeg bare p jobb :) Jeg hadde forvrig en super kt i gr! 2 gruppetimer p Elixia. Umulig ikke bli motivert! :D

Kristine

28.01.2017 kl. 11:47
A:
Du hres jo ut som den superkvinnen! S moro med en knall kt. Det gir ekstra motivasjon videre :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits