SUPER ENKLE OG SUNNE VAFLER


Til brunsj i dag laget jeg disse super enkle og sunne vaflene. Du trenger bare havregryn, banan, egg og væske (melk eller vann)! Vaflene passer like godt til frokost, som lunsj, kveldsmat eller når du har lyst på noe godt. Her får du sukkerfrie, sunne og fiberrike vafler som inneholder godt med kalium, vitamin B6, fosfor, magnesium og en rekke andre vitaminer og mineraler som kroppen din har godt av. I tillegg er de veldig gode og lages på under fem minutter. Super vafler med andre ord!

Super enkle og sunne vafler

1 banan
2 egg
3 dl havregryn
1 dl kokosmelk, eller annen væske
1 ss sukrin kan sløyfes
1 ts kanel
1 ts kardemomme

Ha alle ingrediensene i en bolle eller lignende. Mos med stavmikser. La røren svelle i 5 minutter.
Smør vaffeljernet med litt smør og stek vafler.
Spis og kos deg!


Mine vafler ble naturligvis servert rykende ferske med brunost og jordbærsyltetøy. Den kombinasjonen er uslåelig!

Nå skal jeg kle på meg og ta en tur ut i skogen. Deretter er det på tide å komme seg hjem fra en deilig hyttetur.
Lag deg vafler i dag og nyt søndagen :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Da ble det vafler til frokost. De kan tro de to små var like fornøyd som meg. Det var en fin start på uken 🙂

    2. Brukte vanlig melk og de ble kjempe gode! Trodde ikke de skulle være så saftige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg