LUKSUS PÅ EN MANDAG

Etter helgens kos og avslapping, var jeg ordentlig klar for en skikkelig treningsøkt i dag. Jeg trodde i hvert fall at jeg var det! Da jeg endelig kom meg på trening, var verken kropp eller hodet med! Etter en langhelg med lange kvelder og late morgener, var det tungt å stå opp fem i morges. Når jeg var ferdig i praksis og kom meg på trening var klokken nærmere fire, og jeg var egentlig mest klar for å komme meg hjem til middag og sofaen. 


På planen stod det en benøkt, men jeg skjønte fort at jeg verken hadde motivasjon eller energi til det. Isteden ble det en lettere overkroppsøkt. Jeg tilpasser nesten alltid treningen til dagsformen. Det er alfa omega for god prestasjon og fremgang over tid! Dagens treningsøkt bestod av stående roing, benkpress, skulderpress, rygghev og face pull. En overraskende god treningsøkt til tross for at det ikke helt var dagen. Også var det ekstra deilig å slenge seg på sofaen med middagen i fange etterpå! 

SONY DSC
Fordi jeg fullførte en god treningsøkt, følte jeg for å unne meg selv litt luksus på en mandag og slo til med en biff middag! Til biffen serverte jeg ovnsbakte potetskiver, ovnsbakte tomater, avokadomos og aspargesbønner. Så godt! 

Potetskivene lager jeg ved å skjære potet i tynne skiver og legge de utover en bakeplate. Jeg krydrer meg salt, pepper og toscana-miks. Potetene stekes så på 225 grader i 20 -25 minutter. De blir nesten som potetgull! 
Avokadomosen består av avokado, hvitløk og sitronsaft som jeg moser sammen. 


Og med luksus på en mandag, mener jeg ikke bare god middag. Nei, jeg slo til med dessert også. Lomper med blåmuggost og honning (har du ikke prøvd denne kombinasjonen; gjør det assup!!!), og et par sjokoladebiter. 
Nå ligger jeg her i sofaen, mett og fornøyd. For en bra start på uken! Håper mandagen din har vært fin :razz:

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Har både hatt en god trenings økt og spist god middag. Da har jeg vel hatt en bra mandag jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg