SUPER ENKLE PROTEIN SJOKOLADE BOLLER


Får vi noen gang nok sjokolade, dere? Jeg tror ikke det :grin:  Etter middag i dag, hadde jeg lyst på noe søtt og sjokoladeaktig. Da smalt jeg sammen disse super enkle protein sjokolade bollene. Mmm…. Jeg har delt en lignende oppskrift på bloggen før, men denne gangen ble de enda bedre! Når jeg lager en oppskrift på nytt, gjør alltid et par endringer og smaker meg til slik at jeg får best mulig smak. Disse sjokoladebollene ble så utrolig gode at jeg spiste opp alle på knappe tjue minutter!

Super enkle protein sjokoladeboller

100 g philadelphia, eventuelt Kesam
50 g havregryn
1 ss sukringold
2 ss kakao
1 ss fibersirup
3 -4 ss sjokoladeprotein
1 ss kaffe, valgfritt
Bittelitt salt, ca 1/4 ts

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle. Tilsett eventuelt mer havregryn og massen er for våt eller mer væske om og deigen er før tørr. Massen skal bli fast, ala marsipan, slik at du kan rulle kuler.
La den stå i 5 minutter. Lag så kuler.
Jeg rullet mine sjokoladeboller i kokosmasse før servering.


Se så seige, saftige og gode da! Jeg tror muligens jeg må lage en runde til i kveld eller i morgen. Da skal jeg lage dobbel porsjon, for disse spises fort opp! Håper det smaker. Enjoy!

Kristine ♥

20 kommentarer

Siste innlegg