www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS TRENING - ENARMS ROING I KABEL

  • 02.02.2017, 17:07


Herlige torsdag! Dagen i dag har vært hektisk med full praksis og jobb. Jeg rakk heldigvis en treningsøkt mellom de to. Det er så godt med en real time -out :grin: Da virker arbeidsdagen langt kortere og mindre krevende med en gang! 




Dagens trening var en styrkeøkt på rygg og skuldre. Økten bestod av nedtrekk, skulderpress, sidehev, face pull og enarms roing i kabel. For tiden har jeg skikkelig sans for den sistnevnte øvelsen, enarms roing i kabel. Jeg liker å kjøre denne med lette vekter og flere repetisjoner i slutten av ryggøkten, slik at jeg virkelig får pumpet ut det siste i muskulaturen. I dag ble det 3 sett av 12 -13 repetisjoner. Jeg føler at jeg får ordentlig god kontakt med muskulaturen og at de riktige musklene jobber på spreng! 

Enarms roing i kabel er en super øvelse, hvor du få trent både rygg, hovedsakelig den brede ryggmuskelen, skuldre og biceps.
Fest håndtaket i en kabelmaskin. Sitt med rett rygg på gulvet. Stram coremuskulaturen slik at ryggen holdes stabil under hele øvelsen. Ta tak i håndtaket med den ene hånden og trekk den mot deg. Fokuser på skulderbladet ditt. Tenk at noen holder en appelsin bak ryggen din og at du skal forsøke å skvise den. Hold et godt sekund, før du fører hånden din tilbake til utgangsposisjonen. Gjenta. 
Kanskje en øvelse å prøve på neste treningsøkt? 


Kristine ♥

Anine

02.02.2017 kl. 17:22
Aldri prøvd roing i kabel. Det skal jeg gjøre på neste økt 👍

Kristine

03.02.2017 kl. 16:48
Anine:
Gjør det Anine :)

Victoria Larsen

02.02.2017 kl. 17:54
Så flink du er!

Kristine

03.02.2017 kl. 18:19
Victoria Larsen:
Takk du :)

J.B.

02.02.2017 kl. 18:01
Alt du klarer å få tid til assa! Respekt :-D

Kristine

03.02.2017 kl. 16:47
J.B.:
Forsøker ihvertfall ;)

Isabella

03.02.2017 kl. 07:07
Den er en favoritt hos meg også. Tar godt ;-)

Kristine

03.02.2017 kl. 16:47
Isabella:
Ja, og det at den tar godt er jo hele poenget med treningen :)

Ida

03.02.2017 kl. 14:51
Hva har du i shakeren?

Kristine

03.02.2017 kl. 16:47
Ida:
Bare vann :)

Emilie

04.02.2017 kl. 09:15
Heihei!

Hvordan gjør du det med vipper og trening de første dagene etter du har satt de på? :)

Kristine

05.02.2017 kl. 09:55
Emilie:
Trener og dusjer som normalt. Ikke noe problem hos flinke Mari som jeg går til :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits