SUPER ENKLE OG SUNNE BANANMUFFINS

God morgen sweethears ♥ I går laget jeg disse super enkle og sunne bananmuffinsene som ble knall gode! Test dem du også! 

SONY DSC
Jeg elsker banan i bakst. Både bananbrød, bananpannekaker og bananmuffins er gjengangere hos meg. Merkelig nok er jeg derimot ikke så veldig glad i banan i seg selv. Banan er en av de få matvarene jeg ikke er spesielt glad i. Likevel elsker jeg banan i bakst!

SONY DSC
Denne gangen valgte jeg å toppe hver muffins med en tykk skive banan. Det satte virkelig en ekstra spiss på dem. Bananskiven blir karamelisert, og skikkelig søt og seig. Super godt!

SONY DSC

Super enkle bananmuffins
9 -10 stykker

2 modne bananer
3 egg
2 ts bakepulver
1 ss kanel
1 ts kardemomme
2 ss sukringold
2 ss kesam, eventuelt vann
100 g havremel

Topping
1 banan
Litt kanel

Mos bananen sammen med eggene. Du kan bruke en gaffel eller en stavmikser. Bland i resten av ingrediensene.
Fordel i muffinsformer.
Del den siste bananen i skiver og legg en tykk bananskive i hver muffinsform og dryss forsiktig over litt kanel.
Stek på 175 grader i 20 -25 minutter. 
Avkjøl.

SONY DSC
Mmmm… Så saftige og gode! Bananmuffins og en kopp kaffe var helt himmelsk. Jeg gleder meg allerede til å nyte de to siste muffinsene senere i dag. Da blir det en liten kosestund med muffins, noe varmt i koppen og en god bok. 
Ha en toppers tirsdag da dere :grin: 

Kristine ♥

16 kommentarer

Siste innlegg