ENCHILADAS – HELGEMIDDAGEN

Har du bestemt deg for hva du skal ha til middag i kveld? Hvorfor ikke servere enchiladas? Det er den perfekte helgemiddagen, i hvert fall i mine øyne! Denne deilige formen var riktignok middagen min tidligere i uken. Jeg kan spise taco-varianter hver eneste dag! Hovedgrunnen til at jeg forbinder enchiladas med helg, er rett og slett at det tar litt tid og forberede, og stort sett liker jeg at hverdagsmiddagene går raskt unna.


Om du server denne formen med enchiladas i helgen, er kan jeg garantere at det blir mye smatting og m’mmming ved bordet! 

Enchiladas – helgemiddagen
Til 3 -4 porsjoner 

8 tortillas, eventuelt lomper
2 pakker, 800 g karbonadedeig
1 stor løk
1 boks mais
2 hvitløksfedd
1/2 chili
2 bokser hakkede tomater
2 ss tomatpure
1 ss edikk, kan sløyfes
1 ts sukrin
1/2 ts salt, 1/2 ts pepper, 2 ts paprikakrydder,  1 ts chilikrydder, 1,5 ts cummin, eventuelt ferdigkjøpt tacokrydder
Ca 50 g ost, jeg brukte revet ostemix fra Rema1000 som inneholder mozzarella, cheddar og gulost, anbefales!

Hakk løken grovt og ha den i en panne sammen med karbonadedeig og finhakk chili og hvitløk. 
Tilsett boksene med tomater, tomatpure, mais, edikk, sukrin og krydder. Kok opp og la koke i 5 minutter. 
Fordel 4 -5 ss med fyll på hver tortilla og rull dem sammen. Legg de ved siden av hverandre i en form.  Strø revet ost på toppen.
Stek på 225 grader i 15 -20 minutter.
Server.

Server med ønsket tilbehør. Her ble hjemmelaget guacamole, en god dært rømme, tacosaus, ruccola og cherrytomater. Guacamolen laget jeg ved å mose to godt modne avokado med 1/2 hakket tomat, 1/2 hakket rødløk, 3 finhakkede hvitløksfedd, 1 cm finhakket chili og saften fra en sitron. Mmm… Så utrolig godt altså!
Da gjenstår det bare å ønske deg en riktig god helgemiddag :grin: og en super duper helg!

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg