SJOKOLADEMOUSSE MED TRE INGREDIENSER

Riktig god morgen dere ♥
Jeg blir aldri lei sjokolade! Hvem blir vel det?!? I går kveld, da jeg fikk lyst på noe godt og søtt, laget jeg denne super enkle sjokolademoussen. Den ble luftig og skikkelig god! 

Proteinrik, sunn og god sjokolademousse med bare tre ingredienser? Ja, det går ann! Her kommer oppskriften. Håper det smaker! 

Sjokolademousse med tre ingredienser

1 Barbells sjokoladepudding, eventuelt ProPud
1 -2 eggehviter 
1 gelatinplate

Bløtlegg gelatinplaten i kaldt vann i fem minutter. Smelt den så i cirka 1 ss kokende vann.
Stivpisk eggehvitene. 
Bland den smeltede gelatinplaten i sjokoladepuddingen. Vend blandingen forsiktig inn i de stivpiskede eggehvitene. Her bruker jeg en slikkepott og store, rolige bevegelser. Ha massen i en skål og sett kaldt i minimum 1 time.
Nyt!

Tips:
For en ekstra god sjokolademousse, tilsett 1 ts kakaopulver, 1 ts sukringold og en bitteliten klype salt. 



Jeg toppen min sjokolademousse med 1/2 proteinbar i biter og litt smeltet hvit sukkerfri sjokolade. Super godt altså! Kanskje du skal prøve deg på denne til kveldskosen? 
Ha en fin fin tirsdag go’inger :grin: 

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Uff, sjokolademousse skal jo ha ekte sjokolade og fløte i seg!
      Jeg har aldri skjønt meg helt på å lage sunne versjoner av ting som ikke blir det samme uten de “ekte” ingrediensene. Brownies for eksempel- det er sjokolade, smør og sukker som gjør en brownies seig og god. Jeg lager heller noe helt annet, enn en dårlig erstatning. Forøvrig synes jeg ulike muffins, bananbrød og gulrotkake funker fint i sunne varianter. Alt som ikke baserer seg på sjokolade, smør og sukker i grunn:)

    2. Har propud med vanilje i kjøleskapet så det skal jeg teste til kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg