ONSDAGSTACO MED LOMPECHIPS

Taco er aldri feil uavhengig om det er onsdagstaco, fredagstaco eller en hvilken som helst annen dag. Taco er er nok en av favoritt rettene mine. Det er sunt og så godt! I dag ble det en rask onsdagstaco med lompechips som en tidlig middag mellom praksis og jobb. Jeg laget en tacokrydret karbonadedeigsaus med bønner, som jeg serverte med salat, rømme, tacosaus og hjemmelaget lompechips. Knall godt! Jeg laget selvfølgelig dobbel porsjon slik at jeg har til lunsj imorgen også. 

Onsdagstaco
Til 2 måltider

1 pakke karbonadedeig 
1 rødløk
2 ss tomatpure
4 ss hjemmelaget tacokrydder, oppskrift her, eller 1 pose ferdigkjøpt
1 dl vann
1 boks røde bønner

Del rødløken i biter. Ha den i en panne sammen med karbonadedeigen. Stek noen minutter. Tilsett så vann, tomatpure og tacokrydder. Kok opp og la koke i 2 -3 minutter. Rør inn røde bønner og server. 

Lompechips

Ønsket mengde lomper, jeg kjøper alltid de lompene som er ferskest 
Krydder, jeg liker hvitløk, grillkrydder, paprika, tandoori og chili

Dele lompene i ti “kakestykker” og legg dem på en bakeplate. Ha over godt med ønsket krydder.  Her er det bare å bruke fantasien, bruk det du liker eller har tilgjengelig. Stek lompechipsene på 225 grader i 6 -8 minutter. Følg med underveis slik at de ikke svir seg. 


Der har du et sunt, godt og næringsrikt måltid på under 10 minutter. Jeg gleder meg allerede til å ta fatt på matpakken min med tacorester imorgen!
Ha en fin onsdagskveld :grin: 

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg