www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS (PLANLAGTE) INTERVALLER

  • 15.03.2017, 08:34


God morgen skjnninger ♥ I dag hadde jeg planlagt starte dagen med en intervallkt. Da jeg vknet, var jeg tung hodet og daff i kroppen. Jeg bestemte meg isteden for ta en rolig morgen og utsette intervallene til senere i dag. N tenkte jeg dele dagens planlagte intervaller med dere.

Det finnes utallige grunner til at du burde trene intervaller. Etterforbrenningen din ker, du ker ditt maksimale oksygenopptak, muskelfibrene dine blir mer utholdene, hjertets slagvolum ker, og forskning at intervalltrening er den treningsformen som har best effekt p kondisjonen din. For ikke snakke om den fantastiske flelsen du fr etter en intervallkt. Blodet bruser og endorfinene strmmer p. En utrolig deilig flelse!

SAMSUNG CSC
Dagens (planlagte) intervaller ser slik ut:
- 5 -10 minutter oppvarming
Start rolig og k intensiteten gradvis til du blir god og varm
- Intervaller
1 min hurtig tempo etterfulgt av 30 sekunder hvile, gjenta 8 ganger
2 minutter aktiv pause
30 sekunder maksimal innsats etterfulgt av 15 sekunder hvile, gjenta 8 ganger
- 5 -10 minutter nedtrapping

En effektiv og god intervallkt som ikke bare vil gi deg godt humr, men som ogs vil gjre godt for kroppen og helsen din :grin: N skal i hvert fall jeg komme meg avgrde gjre intervaller. Prv dem du ogs. Lykke til!


Kristine ♥

lisarorvik

15.03.2017 kl. 09:04
Du er s flink :)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:07
lisarorvik:
Takk du :)

Nina

15.03.2017 kl. 09:14
Godt med en kt som er effektiv og ikke tar s lang tid :-)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:07
Nina:
Ja. Intervaller er effektivt og raskt :)

Thea Marie

15.03.2017 kl. 11:45
Hrtes ut som en kjempe god intervallkt! Deilig variere intervall lengden midt i lpekten ogs. Ha en fin dag:)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:06
Thea Marie:
Ja, variasjon er viktig for motivasjon og for unng belastningsskader :)

Karoline

15.03.2017 kl. 16:11
Moro prve intervallene dine Kristine. Jeg ble svett :-P

Kristine

15.03.2017 kl. 18:05
Karoline:
S herlig hre Karoline :)

Mona

15.03.2017 kl. 16:47
Takk for trenongsinpiraskon :-) Hper kta di var bra :-)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:05
Mona:
Takk. Den var super :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits