www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DAGENS (PLANLAGTE) INTERVALLER

  • 15.03.2017, 08:34


God morgen skjønninger ♥ I dag hadde jeg planlagt å starte dagen med en intervalløkt. Da jeg våknet, var jeg tung hodet og daff i kroppen. Jeg bestemte meg isteden for å ta en rolig morgen og utsette intervallene til senere i dag. Nå tenkte jeg å dele dagens planlagte intervaller med dere.

Det finnes utallige grunner til at du burde trene intervaller. Etterforbrenningen din øker, du øker ditt maksimale oksygenopptak, muskelfibrene dine blir mer utholdene, hjertets slagvolum øker, og forskning at intervalltrening er den treningsformen som har best effekt på kondisjonen din. For ikke å snakke om den fantastiske følelsen du får etter en intervalløkt. Blodet bruser og endorfinene strømmer på. En utrolig deilig følelse!

SAMSUNG CSC
Dagens (planlagte) intervaller ser slik ut:
- 5 -10 minutter oppvarming
Start rolig og øk intensiteten gradvis til du blir god og varm
- Intervaller
1 min hurtig tempo etterfulgt av 30 sekunder hvile, gjenta 8 ganger
2 minutter aktiv pause
30 sekunder maksimal innsats etterfulgt av 15 sekunder hvile, gjenta 8 ganger
- 5 -10 minutter nedtrapping

En effektiv og god intervalløkt som ikke bare vil gi deg godt humør, men som også vil gjøre godt for kroppen og helsen din :grin: Nå skal i hvert fall jeg komme meg avgårde å gjøre intervaller. Prøv dem du også. Lykke til!


Kristine ♥

lisarorvik

15.03.2017 kl. 09:04
Du er så flink :)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:07
lisarorvik:
Takk du :)

Nina

15.03.2017 kl. 09:14
Godt med en økt som er effektiv og ikke tar så lang tid :-)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:07
Nina:
Ja. Intervaller er effektivt og raskt :)

Thea Marie

15.03.2017 kl. 11:45
Hørtes ut som en kjempe god intervalløkt! Deilig å variere intervall lengden midt i løpeøkten også. Ha en fin dag:)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:06
Thea Marie:
Ja, variasjon er viktig for motivasjon og for å unngå belastningsskader :)

Karoline

15.03.2017 kl. 16:11
Moro å prøve intervallene dine Kristine. Jeg ble svett :-P

Kristine

15.03.2017 kl. 18:05
Karoline:
Så herlig å høre Karoline :)

Mona

15.03.2017 kl. 16:47
Takk for trenongsinpiraskon :-) Håper økta di var bra :-)

Kristine

15.03.2017 kl. 18:05
Mona:
Takk. Den var super :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits