DAGENS (PLANLAGTE) INTERVALLER

God morgen skjønninger ♥ I dag hadde jeg planlagt å starte dagen med en intervalløkt. Da jeg våknet, var jeg tung hodet og daff i kroppen. Jeg bestemte meg isteden for å ta en rolig morgen og utsette intervallene til senere i dag. Nå tenkte jeg å dele dagens planlagte intervaller med dere.

Det finnes utallige grunner til at du burde trene intervaller. Etterforbrenningen din øker, du øker ditt maksimale oksygenopptak, muskelfibrene dine blir mer utholdene, hjertets slagvolum øker, og forskning at intervalltrening er den treningsformen som har best effekt på kondisjonen din. For ikke å snakke om den fantastiske følelsen du får etter en intervalløkt. Blodet bruser og endorfinene strømmer på. En utrolig deilig følelse!

SAMSUNG CSC
Dagens (planlagte) intervaller ser slik ut:
– 5 -10 minutter oppvarming
Start rolig og øk intensiteten gradvis til du blir god og varm
– Intervaller
1 min hurtig tempo etterfulgt av 30 sekunder hvile, gjenta 8 ganger
2 minutter aktiv pause
30 sekunder maksimal innsats etterfulgt av 15 sekunder hvile, gjenta 8 ganger
– 5 -10 minutter nedtrapping

En effektiv og god intervalløkt som ikke bare vil gi deg godt humør, men som også vil gjøre godt for kroppen og helsen din :grin: Nå skal i hvert fall jeg komme meg avgårde å gjøre intervaller. Prøv dem du også. Lykke til!

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg