HJEMMELAGET SUNN STROGANOFF

Til middag i dag, laget jeg hjemmelaget sunn stroganoff. Det ble så utrolig smakfullt!
 

Stroganoff er en god klassiker som aldri slår feil. Varianten jeg laget i dag var ikke bare sunn, den er også veldig rask. På knappe 10- minutter har du en super god stroganoffgryte klar til servering. En middag som vil falle i smak både hos liten og stor. 

Hjemmelaget sunn stroganoff
Til 2 porsjoner

300 -400 g kjøtt, jeg brukte svinekjøtt
    jeg anbefaler svin eller storfe
1/2 rødløk
Ca 200 g sopp
1/2 paprika
1 hvitløksfedd
2 ss tomatpure
1 kjøttbuljongterning
1 dl vann
1 dl crème fraîche
Salt og pepper

Skjær kjøttet i stimler. Del løk og paprika i terninger og finhakk hvitløk. Stek kjøttet sammen med løk og hvitløk. Tilsett sopp. Ha så i tomatpure, buljongterning, vann og crème fraîche. Smak til med salt og pepper. La det koke i 2 minutter. Tilsett så paprika og kok ytterligere 2 -3 minutter. Server! 


Du kan servere stroganoff med en salat, ris, quinoa, hvitløksbrød eller annet ønsket tilbehør. Jeg serverte stroganoffen med en håndfull roccola og hjemmelaget potetmos. Potetmosen lager jeg ved å dele poteter i biter, koke de møre og mose dem med litt salt, pepper og en dæsj kesam eller crème fraîche. Nydelig! 

Prøv hjemmelaget sunn stroganoff til middag du også :grin: Håper det smaker!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg