hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

FEILENE DU IKKE VIL GJRE

  • 17.03.2017, 15:20


Som personlig trener og online coach, blir jeg ofte kontaktet av jenter som ikke fr de treningsresultatene de nsker. De aller fleste nsker stramme opp og bli "fittere". Gjr du noe i dag som ikke fungerer, vel - gjr en endring! Hos svrt mange jenter ser jeg at det er de samme feilene som gr igjen og igjen nr det kommer til trening og kosthold. Flere av disse har jeg ogs gjort selv. 
Her kommer et par tips til feilene du ikke vil gjre, og hva du kan gjre isteden.

-Du lfter ikke tunge vekter
Vi begynner heldigvis komme over dette punkte. For fem r siden var det helt vanlig for jenter bare trene lette vekter, men det er stadig flere og flere jenter som kjrer p med skikkelig styrketrening. Tunge vekter gjr det ikke stor og muskuls. Tunge vekter styrker kroppen din, strammer opp og ker forbrenningen din. 

-Du spiser ikke nok mat
Om du spiser for lite mat vil du ikke bare ha lite energi og overskudd, du vil ogs tre p muskelmassen din og ogs over tiden redusere forbrenningen din. For f f resultater av trening m du spise nok mat. Spis sunt, masse frukt og grnnsaker, grove kornprodukter, rene kjtttyper som karbonadedeig, hel kylling, biff og fiskefileter og tilsett sunt fett fra meierismr, egg, avokado og ntter. 

-Du fler at du m
Om du kun fler at du m g p trening, men egentlig ikke har lyst, vil det ikke vare i lengden. Det samme gjelder kostholdet. Om du spiser torsk og brokkoli, fordi du m, vil du aldri kunne gjre dette over tid. Finn en treningsform du liker og som du trives med. Og du, det er ikke ndvendig trene hver dag! 3 -4 ganger i uken gir supre resultater. Spis nringsrik mat som nevnt i punktet over, det vil gi deg resultater.

-Du gjr mye kondisjonstrening
Om du har et ml om bli strammere, m fokuset ligge p styrketreningen og ikke kondisjonstreningen. Det er tung styrke som vil gi deg mer muskelmasse, ke forbrenningen din og gi deg en fastere kropp. I mange tilfeller kan ogs kondisjonstrening ke sultflelsen, slik at du ender opp med spise mye mer mat enn forventet og p den mten ikke fr resultater. 

-Du kjper stadig grnn te, cla, koffein, fettforbrennende og andre slankende kosttilskudd
Ingen tilskudd vil hjelpe deg n mlene dine om du ikke gjr jobben selv. N er det (dessverre) kommet utrolig mye vs av kosttilskudd som lover mye mer enn de kan holde. De f tingene som det faktisk er dokumentert effekt bak, som for eksempel kreatin, vil likevel ikke gjre noen store utslag s lenge du ikke trener og spiser riktig. Start med maten og treningen. La heller kosttilskudd, bli det ordet sier at det er; tillegg.

Kort oppsummert vil jeg si; tren tungt, spis gode mengder med sunn og nringsrik mat og ha det gy p veien :grin:


Kristine ♥

Janne

17.03.2017 kl. 16:16
Amen for disse!!

Kristine

18.03.2017 kl. 10:27
Janne:
Yes :)

Lisbeth

17.03.2017 kl. 16:40
S bra tips :-)

Kristine

18.03.2017 kl. 10:27
Lisbeth:
Herlig at du synes det :)

Victoria Larsen

17.03.2017 kl. 16:52
Kjekt innlegg! :)

Kristine

18.03.2017 kl. 10:27
Victoria Larsen:
Herlig hre :)

Tina

17.03.2017 kl. 19:42
Kjempe nyttig :-)

Kristine

18.03.2017 kl. 10:27
Tina:
S bra du synes det Tina :)

Statera Marit Ebeltoft

17.03.2017 kl. 21:18
For noen fine tips! :)

Kristine

18.03.2017 kl. 10:25
Marit:
S bra! :)

Anniken

17.03.2017 kl. 22:06
Gode tips, takk ;-)

Kristine

18.03.2017 kl. 10:25
Anniken:
Bare hyggelig du :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no