SUNNERE TRIPPEL SJOKOLADE COOKIES

                                                                                                                                                                                                               
Har du lyst til å bake noe godt i dag? Det er søndag og været er dårlig, i hvert fall her jeg bor. Noe som betyr ekstra innekos! Jeg startet søndagen med å bake disse sunnere trippel sjokolade cooikiesene. Nå sitter jeg her i sofaen, fortatt i pysjen, med kaffekoppen, cookies og blogging. Det er hva jeg kaller jobbkos, eller hva?

Jeg rett og slett elsker seige, gode og chunky cookies. Og disse ble super gode! Jeg brukte sukkerfri hvit, mørk og melkesjokolade i cookiesene og laget en trippel sjokolade cookies variant. Du kan fint bare bruke mørk sjokolade eller bare melkesjokolade, om du ikke har flere sjokoladetyper tilgjengelig, eller bytte ut sjokolade med hakkede nøtter eller tørket frukt. Server cookiesene med en god kopp kaffe eller et glass iskald melk. Uimotståelig godt! Håper det smaker.

Sunnere trippel sjokolade cookies
Ca 12 stykker

60 g smør
2 egg
3 ss fibersirup
80 g bokhvete, eventuelt annet mel som speltmel eller hvetemel
40 g havremel
4 ss sukringold, ca 60 g
1 ts bakepulver
1/3 ts salt
60 g mørk sjokolade
60 g melkesjokolade
60 g hvit sjokolade

Bland sammen smør, egg, fibersirup og sukringold. Pisk til en jevn masse. Ha så i mel, salt og bakepulver.
Hakk sjokoladen og rør den i deigen.
Legg klatter på en bakeplate. Det er viktig at det er litt plass mellom hver kjeks da de vil flyte utover ved steking.
Stek på 180 grader i 10 -12 minutter.
Avkjøl på rist.

Advarsel. Det skal godt gjøres å bare spise en!

Det ble forøvrig ingen fotoshoot i dag. Den skulle være ute og ettersom været er såpass dårlig ble den utsatt. For meg var det egentlig helt utmerket, ettersom jeg hoster og harker som aldri før. Da slipper jeg å stå ute å fryse, når jeg er skikkelig forkjølet, men kan isteden fokusere på å bli helt frisk. Da skal søndagen nytes inne i varmen! Først skal jeg spise et par trippel sjokolade cookies til og kose meg med kaffekoppen min, så skal jeg ta meg en liten tur på trening. I dag blir det hovedsakelig rulling på foam rolleren og streching. Resten av dagen skal jeg late meg i sofaen med bestevennen, lage god middag og slappe av. Søndagschill, med andre ord!
Ønsker dere en fin søndag ! Overrask dine nærmeste, eller deg selv, med deilige sjokolade cookies. Nyt!

Kristine♥

18 kommentarer

Siste innlegg