hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

NY RUMPEFAVORITT - FROG PUMPS

  • 20.03.2017, 16:11


Hvorfor har jeg ikke prv denne velsen fr?!
Jeg har lenge prvd utallige varianter av hip thrust og glute bride. Med strikk, med vektstang, med manual, f repetisjoner og tunge vekter, uten vekter og mange repetisjoner. Ja, you name it. Jeg har prvd det meste! Uansett hvordan jeg gjr det, fler jeg ikke at jeg fr skikkelig kontakt med rumpemuskulaturen. S kom jeg over en film p facebook som viste en ny variant, nemlig frog pumps. Frog pumps kan kanskje se ut som en litt klnete velse. Jeg har full forstelse for at noen ser p meg tenker "hva i huleste er det hu der driver med?!?" nr de ser meg gjre den, men det er verdt det. Denne velsen frer til en skikkelig brennende flelse i rumpemuskulaturen og gir en god pump. Det er rett og slett blitt min nye rumpefavoritt. Frog pumps er fantastisk!


Et bustehue-selfie i et skittent speil etter endt trening!
Jeg har p meg tights fra Nike, Nike sko og Adidas hoodie. Denne tightsen er blitt min nye favoritt! Ikke bare digger jeg fargen, grnn og fin, den er utrolig myk og behagelig. Jeg bruker den bde som treningstights og som kosetights. Samme modell finnes ogs i sort og gr. Jeg har allerede bestilt meg en sort variant. Deilige tightser kan jeg aldri f nok av! 





Ny rumpefavoritt - Frog Pumps
Slik gjr du:
Ligg p ryggen p gulvet. Plasser fttene mot hverandre opp en benk og by knrne utover. Rumpen skal fortsatt vre i gulvet. Dette er startposisjonen, slik du ser p det verste bilde. Lft hoften / rumpen rolig opp. Pass p stramme rumpemuskulaturen under hele velsen og klem sammen rumpen p toppen av bevegelsen, slik du ser i det nederste bilde. Hold et par sekunder i toppen og senk rolig ned igjen. Gjenta. 

Du kan ogs gjre denne velsen ved ha fttene p gulvet, slik at du ligger rett p gulvet. Jeg synes forvrig at frog pumps er best nr fttene er plassert p en benk. Da fr du et strre ROM, alts range of motion. Med strre bevegelsesbane fr du ogs strre muskelaktivering, og jeg personlig fler at jeg fr best kontakt med glutes p denne mten. 

Selv er jeg fan av kjre frog pumps p slutten av ben- og rumpekten, hvor jeg da kjrer mange repetisjoner og virkelig fr skvist ut det siste som er igjen. Prv med 3 sett og 15 -20 repetisjoner. Jeg lover deg rumpepump og en brennende flelse :grin: Lykke til!


Kristine ♥

Lisbeth

20.03.2017 kl. 16:34
Elsker tightsen!! Men de er utsolgt for min strrelse :-(

Kristine

21.03.2017 kl. 07:33
Lisbeth:
, det var dumt! Kanskje andre farger? :)

Janne

20.03.2017 kl. 17:03
Skal prves p trening etterp :-)

Kristine

21.03.2017 kl. 07:33
Janne:
Er du stl og god i dag? :)

lisarorvik

20.03.2017 kl. 17:35
Tusen takk for tipset, aldri hrt om denne velsen fr :)

Kristine

21.03.2017 kl. 07:33
lisarorvik:
Hper du kjenner det godt :)

Statera Marit Ebeltoft

21.03.2017 kl. 10:37
For en grei vri, m teste ut ;)

Kristine

21.03.2017 kl. 17:53
Statera Marit Ebeltoft:
Ja, gjr det :)

se Marie

21.03.2017 kl. 11:48
Dven, den tok mye bedre enn jeg trodde. Tok en manual p hofta for litt ekstra vekt. Brenner!! :-) B-)

Kristine

21.03.2017 kl. 17:53
se Marie:
Hihi... S herlig hre. Ekstra vekt skal jeg teste :)

Marlene

21.03.2017 kl. 18:15
Skal testes ut p neste treningskt 😉

Kristine

22.03.2017 kl. 15:42
Marlene:
Gjr det og fortell gjerne hva du synes :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no