www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

NY RUMPEFAVORITT - FROG PUMPS

  • 20.03.2017, 16:11


Hvorfor har jeg ikke prøv denne øvelsen før?!
Jeg har lenge prøvd utallige varianter av hip thrust og glute bride. Med strikk, med vektstang, med manual, få repetisjoner og tunge vekter, uten vekter og mange repetisjoner. Ja, you name it. Jeg har prøvd det meste! Uansett hvordan jeg gjør det, føler jeg ikke at jeg får skikkelig kontakt med rumpemuskulaturen. Så kom jeg over en film på facebook som viste en ny variant, nemlig frog pumps. Frog pumps kan kanskje se ut som en litt klønete øvelse. Jeg har full forståelse for at noen ser på meg å tenker "hva i huleste er det hu der driver med?!?" når de ser meg gjøre den, men det er verdt det. Denne øvelsen fører til en skikkelig brennende følelse i rumpemuskulaturen og gir en god pump. Det er rett og slett blitt min nye rumpefavoritt. Frog pumps er fantastisk!


Et bustehue-selfie i et skittent speil etter endt trening!
Jeg har på meg tights fra Nike, Nike sko og Adidas hoodie. Denne tightsen er blitt min nye favoritt! Ikke bare digger jeg fargen, grønn og fin, den er utrolig myk og behagelig. Jeg bruker den både som treningstights og som kosetights. Samme modell finnes også i sort og grå. Jeg har allerede bestilt meg en sort variant. Deilige tightser kan jeg aldri få nok av! 





Ny rumpefavoritt - Frog Pumps
Slik gjør du:
Ligg på ryggen på gulvet. Plasser føttene mot hverandre oppå en benk og bøy knærne utover. Rumpen skal fortsatt være i gulvet. Dette er startposisjonen, slik du ser på det øverste bilde. Løft hoften / rumpen rolig opp. Pass på å stramme rumpemuskulaturen under hele øvelsen og klem sammen rumpen på toppen av bevegelsen, slik du ser i det nederste bilde. Hold et par sekunder i toppen og senk rolig ned igjen. Gjenta. 

Du kan også gjøre denne øvelsen ved å ha føttene på gulvet, slik at du ligger rett på gulvet. Jeg synes forøvrig at frog pumps er best når føttene er plassert på en benk. Da får du et større ROM, altså range of motion. Med større bevegelsesbane får du også større muskelaktivering, og jeg personlig føler at jeg får best kontakt med glutes på denne måten. 

Selv er jeg fan av å kjøre frog pumps på slutten av ben- og rumpeøkten, hvor jeg da kjører mange repetisjoner og virkelig får skvist ut det siste som er igjen. Prøv med 3 sett og 15 -20 repetisjoner. Jeg lover deg rumpepump og en brennende følelse :grin: Lykke til!


Kristine ♥

Lisbeth

20.03.2017 kl. 16:34
Elsker tightsen!! Men de er utsolgt for min størrelse :-(

Kristine

21.03.2017 kl. 07:33
Lisbeth:
Å, det var dumt! Kanskje andre farger? :)

Janne

20.03.2017 kl. 17:03
Skal prøves på trening etterpå :-)

Kristine

21.03.2017 kl. 07:33
Janne:
Er du støl og god i dag? :)

lisarorvik

20.03.2017 kl. 17:35
Tusen takk for tipset, aldri hørt om denne øvelsen før :)

Kristine

21.03.2017 kl. 07:33
lisarorvik:
Håper du kjenner det godt :)

Statera Marit Ebeltoft

21.03.2017 kl. 10:37
For en grei vri, må teste ut ;)

Kristine

21.03.2017 kl. 17:53
Statera Marit Ebeltoft:
Ja, gjør det :)

Åse Marie

21.03.2017 kl. 11:48
Dæven, den tok mye bedre enn jeg trodde. Tok en manual på hofta for litt ekstra vekt. Brenner!! :-) B-)

Kristine

21.03.2017 kl. 17:53
Åse Marie:
Hihi... Så herlig å høre. Ekstra vekt skal jeg teste :)

Marlene

21.03.2017 kl. 18:15
Skal testes ut på neste treningsøkt 😉

Kristine

22.03.2017 kl. 15:42
Marlene:
Gjør det og fortell gjerne hva du synes :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits