SMOOTHIEBOWL ALA SORBET

God morgen godtfolk  ♥ Jeg sitter her med en fantastisk smoothiebowl av en frokost, nesten som en sorbet. Mmmm… Denne er så søt og god at den kan spises som dessert også. Så god, sunn og næringsrik! 


Det geniale med smoothie er at det bare tar et par minutter å slenge sammen, og du kan tilsette så og si hva enn du måtte ønske eller har tilgjengelig. Jeg følger aldri en slavisk oppskrift, men lager smoothiebowl etter sult og lyst. Denne oppskriften skal jeg spare på og lage igjen. Super god!

Smoothie bowl ala sobet
Til 1 porsjon

1 egg
150 g frosne bringebær
100 g frosne jordbær
1/2 frossen banan
1 ss valnøttsmør, ikke nødvendig men anbefales 
100 g kesam
20 g vaniljeprotein
1 ts sukringold
1 ts kanel, valgfritt

Ha alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor. Kjør til en tykk is. 
Server med en gang. Nyt!


Jeg toppet min smoothiebowl med cashewnøtter, kokos, blåbær og smeltet sukrinsjokolade. Stor sunnere og bedre blir det ikke. Denne er rett og slett knallgod! Nå får jeg spise opp og komme meg avgårde til forelesning. 
Håper du får en herlig torsdag :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Julie:
      Jeg driver å prøver ut noe nytt nå, så jeg kan skrive om det om en måneds tid, når jeg har fått testet litt. Angående hud, så er den langt fra problemfri, ihvertfall på nært hold. Jeg har en del små arr etter kviser, men det synes ikke så godt på bilder. Jeg bruker sjeldent sminke på trening. Derfor jeg har vippe extensions . Da ser jeg fortsatt litt fresh ut 🙂

    2. Fulgte samme oppskrift, men byttet ut bær med 250g mango, ananas og banan smoothiemix!! Det ble DØDSgodt😻😻 Takk for masse god inspirasjon og tips Kristine, du er så bra!!

    3. Kan du skrive litt om hva du bruker av hudpleie/sminke?
      Huden din ser alltid så fresh ut på trening, hvordan får du det til? Har du på sminke når du trener?

    4. Bruker du hele egget i blandingen eller bare plommen? 🙂
      Skjønner ikke at ikke alle spiser smoothie bowle lignende frokoster hver dag, det er jo så godt å enkelt – og balansert! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg