ENKLE HAVREMUFFINS MED EN HEMMELIGHET

Siden det er søndag, er det obligatorisk med baking her i huset. I dag ville jeg lage noe raskt og enkelt og resultatet ble disse deilige havremuffinsene med en hemmelighet i midten. De er virkelig super enkle! Du rører bare alt sammen med en skje, så er det å vente mens muffinsene står i ovnen, og vips har du knall gode og kjempe saftige havremuffins! 


Jeg har valgt å putte en liten hemmelighet i midten av mine muffins, en stor proteinbar bit. Om du ønsker, kan du fint droppe dette. Du kan også bytte proteinbarbiten ut med andre ting som for eksempel biter av eple, jordbær, hakket sjokolade, nøtter eller noe helt annet. Mulighetene er mange!

Enkle havremuffins med en hemmelighet
6 stykker

1 egg
1 eggehvite
1 ss eplemos, eventuelt kesam, bananmos
4 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
0,5 dl væske, jeg brukte vann
50 g havremel
15 g vaniljeprotein
1/2 ts bakepulver
1 ss sukringold
1/2 ts kardemomme
1/2 ts kanel
1 proteinbar, jeg brukte Barbells karamell og cashewnøtt – denne er fantastisk god! 

Bland sammen alle ingrediensene utenom proteinbaren i en bolle. Her trenger du bare å blande sammen med en skje. Tilsett eventuelt mer væske om deigen blir løs, den skal ha vaffelrøre-konsistens. Fordel røren i muffinsformer. Skjær proteinbaren i store biter og legg en proteinbarbit i hver muffinsform. Dytt den litt ned slik at den blir dekket med røre. 
Stek på 175 grader i 15 minutter.
Avkjøl.


Jeg toppet mine med litt yacon sirup. Søt og god yacon sirup passet perfekt som en enkel topping.


Mmmm… Så så deilig da dere. Om du ikke blir fristet nå, så vet ikke jeg! Håper det smaker :razz: 
Ha en herlig søndag!

Kristine ♥

18 kommentarer

Siste innlegg