www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MANGLENDE MOTIVASJON - HER ER MINE TIPS

  • 03.04.2017, 15:30


Vi har alle manglende treningsmotivasjon av og til. Og godt er det, tenker jeg! Om vi alltid hadde vrt super motivert, hadde vi ikke kunne sette pris p de gode periodene. For vi m ha mindre gode perioder for kunne sette pris p de periodene med masse motivasjon! Jeg er i en periode hvor treningsmotivasjonen ikke er helt p topp. Ihvertfall med tanke p styrketrening. Det synes jeg er forferdelig kjedelig for tiden! For endre dette, tenkte jeg nye igjennom hva som gir meg motivasjon og gjorde noen reale endringer. Her er mine tips til hva du kan gjre nr du har manglede motivasjon.

SONY DSCJeg har p meg Adidas t-skjorte (utsolgt, lignende fra Nike her), Reebok sko og Puma tights.


- Nytt treningsprogram
Det lage seg et nytt treningsprogram gir ofte motivasjon. Om du ikke har gode treningskunnskaper, kan du eventuelt f noen andre til lage et for deg. Nr du har trent p den samme mten over en lengre periode, vil psyken vre lei denne treningsmten, og fysisk vil du ikke f like gode resultaer. Bde kroppen og hodet trenger variasjon for fungere best mulig. Sprit opp motivasjonen med nytt treningsprogram!

- Snu tankene dine
Om motivasjonen er ekstra fravrende en dag, og du har surret deg inn i utallige unnskyldninger, snu tankene dine. Istedenfor tanke at det er kommet nye episoder av yndlingsserien din eller at sengen er s varm og god, vri det om tenk p hvor deilig det fles etter en treningskt og hvilken mestringsflelse det gir nr du har gjennomfrt. S kan du heller legge deg i sengen og se serie (og kanskje med en sjokoladebit eller to) etterp. Det er en skikkelig digg flelse!

- Planlegg
P samme mte som du planlegger uken din med jobb, skole og annet, planlegg nr du skal trene. Skriv inn i kalenderen nr og hva du skal trene. Setter du av tid til treningen og det str svart p hvitt at tirsdag klokken 17.30 skal du vre med p spinning, er det enklere gjennomfre.

- Ha et ml
Om du har et ml med treningen, er det mye enklere komme over drstokken. Skriv gjerne mlet ned. Da kan du se p denne lappen de dagene treningsmotivasjonen er ekstra fravrende. Velg et ml du virkelig har lyst til n, noe som fr det til krible inni deg. Ja, du skal n dette mlet! Da er det enklere gjennomfre treningen. Dette er nok det punktet jeg synder mest p. Jeg trener uten ml og mening, og kun for ha det gy. Jeg fr finne meg et  ml relatert til styrketrening som kan gi meg motivasjon. 

SONY DSC
N mtte ihvertfall jeg meg selv i dren og skal f til en real treningskt denne mandagen!
Kick ass p trening :mrgreen: Du er r, ikke glem det! Ha en herlig uke. 


Kristine ♥

Ingrid

03.04.2017 kl. 15:35
Super gode tips! Fler jeg trengte det n :-) Har vrt syk i en uke, og da er det utrolig deilig f litt ny motivasjon.

Kristine

04.04.2017 kl. 17:58
Ingrid:
Uff. Alltid kjedelig vre syk. Hper du er helt frisk n :)

Karianne

03.04.2017 kl. 15:36
Perfekt med noen tips frem mot sommeren :-)

Kristine

04.04.2017 kl. 17:58
Karianne:
Supert at du synes det :)

Lisbeth

03.04.2017 kl. 15:59
Nye treningsklr fungerer ogs for meg :-D

Kristine

04.04.2017 kl. 17:58
Lisbeth:
Ja, det gir motivasjon :)

Jannicke

03.04.2017 kl. 16:09
Trenger deg som pt assa :-P

Kristine

04.04.2017 kl. 17:58
Jannicke:
Hihi... :)

Beauty Vibe Queen

03.04.2017 kl. 17:39
Takk for gode tips! :D

Kristine

04.04.2017 kl. 17:58
Beauty Vibe Queen:
Bare hyggelig du :)

03.04.2017 kl. 18:54
Hvis jeg sliter med motivasjon liker jeg nettopp trene uten ml og mening og kun for ha det gy :)

Kristine

04.04.2017 kl. 17:58
Anonym:
Ja, det er det jeg gjr for tiden. Trives i grunn helt ok med det selv :)

Anikken

03.04.2017 kl. 19:27
Supre tips kristine :-):-)

Kristine

04.04.2017 kl. 17:57
Anikken:
Hyggelig at du synes det :)

Susanne

03.04.2017 kl. 21:47
bra tips! :)

Jeg blir motivert av; ny, kul musikk - folk som smiler - den flelsen jeg fr p trening, endorfiner, rus - flelsen etter trening <3 - gruppetimer med god energi og sprudlende instruktrer som sprer glede - sola!! :D

Kristine

04.04.2017 kl. 17:57
Susanne:
Folk som smiler! Herlig. Den likte jeg. Du har mye som motiverer deg Susanne :)

Statera Marit Ebeltoft

04.04.2017 kl. 14:32
Fine tips :)

Litt trening er bedre enn ingen trening, og nr man frst har trent litt s er man liksom i gang trener ofte litt mer da bare fordi det var litt godt ganske gy :D Hehe det funker iallefall her nr motivasjonen er nede ;)

Kristine

04.04.2017 kl. 17:57
Statera Marit Ebeltoft:
S sant. I dag ble det bare litt trening p meg, rakk rett og slett ikke mer enn kneby! Men, ja, litt er bedre enn ikke noe :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits