NÅR SOLEN KOM FREM, HVERDAGSAKTIVITET OG LUNSJSKÅL

Er det flere enn meg som har kost seg i solen i dag? :grin: Det er jo så fantastisk deilig når solen titter frem!

SONY DSC
Jeg måtte i hvert fall ut når solen kom frem. Sol gjør meg bare så glad! Jeg tok med meg en venninne på en gående kaffedate i solen. Istedenfor å sette oss ned på en kafè og prate, gikk vi like så godt en tur i skogen. Fire fluer i en smekk. Frisk luft, bevegelse, sosialisering og hygge!

SONY DSC
Vi kom inn på emnet hverdagsaktivitet, da vi var ute å gikk. Nå som trening er i vinden som aldri før, føler jeg at mange glemmer den gode gamle hverdagsaktiviteten. Trening, og bevegelse generelt, skal gi overskudd og glede. Det betyr absolutt ikke at du må presse deg inn på et treningssenter hver dag. Jeg vil også påstå at det gjør noe med oss når vi kommer ut i frisk luft, hører fuglene kvitre og kjenner vinden mot kinnene våre. Slik aktivitet er fantastisk medisin for både kroppen og sjelen vår. Hverdagsaktivitet er undervurdert dere. Så ta den tilbake, kom deg ut og beveg deg!  


Denne lunsjskålen, laget jeg meg når jeg kom hjem. Cottage cheese med jordbær, bananbiter, hakket mørk sjokolade og mandler, sammen med en appelsin og en proteinkaffe med kokosolje. En slik super enkel lunsjskål er noe jeg ofte spiser, men sjeldent viser frem. Jeg får den aldri til å bli fin på bilder! Som regel komponerer jeg skålen etter hva jeg har tilgjengelig. Jeg bruker cottage cheese, kesam, skyr eller lignende, har det i en skål med frosne bær eller frukt i biter, og topper det hele med hakkede nøtter eller peanøttsmør. Som regel kommer det en real dose kanel og sukringold på toppen, og gjerne litt sjokolade. På knappe minuttet har du en super enkel og kjempe god lunsjskål, som inneholder proteiner, sunne fettsyrer, langsomme karbohydrater og fiber. Lunsjskålen kan naturligvis også spises som frokostskål, kveldsmatskål eller dessertskål også. 

Nyt siste rest av påskeferien og lad opp batteriene til hverdag igjen :grin: 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Ja til hverdagsaktivitet 🙂 og den skåla spiser jeg selv hver dag også 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg