GRESK LOMPEPIZZA

SAMSUNG CSC
Lompepizza blir aldri utdatert hos meg. Det er en fast, god og gammel klassiker som jeg ofte tar frem når tiden er knapp eller jeg ikke vet hva jeg skal lage til middag. Lompepizza er raskt, sunt, super godt og kan varieres i det uendelige etter hva du har lyst på og hva som befinner seg i kjøleskapet. I dag laget jeg en gresk lompepizza med hjemmelaget tzatziki. Kjempe godt. Tzatzikien tok virkelig lompepizzaen til nye høyder!

SAMSUNG CSC

Gresk lompepizza med hjemmelaget tzatziki
Til 1 porsjon

3 -4 lomper
2 ss tomatpure
2 ss ketchup
1 tomat
150 -200 g karbonadedeig
Ca 40 g revet ost, jeg brukte Jarlsberg
Litt fetaost
Krydder: jeg brukte salt, pepper, oregano, hvitløk, chili og basilikum 

Legg lompene utover en bakplate med bakepapir. Smør på tomatpure og ketchup. Skjær tomaten i skiver og legg over lompene. Ha over krydder. Form små kjøttboller av karbonadedeigen og fordel utover lompene. Strø til slutt over revet ost og fetaost.
Stek på 225 grader i 10 -15 minutter. 

Tzatziki
100 g gresk yoghurt, eventuelt kesam
1 hvitløksfedd
1/2 agurk
Litt salt og pepper

Riv agurken og press ut vann med hendene. Finhakk hvitløksfeddet. Bland sammen alle ingrediensene. 

Topp den ferdigstekte lompepizzaen med noen gode klatter tzatziki og skiver av avokado. Så utrolig godt!

SAMSUNG CSC
Kjempe god og sunn middag på et drøyt kvarter. Bedre blir det ikke! Gresk lompepizza blir en fast favoritt i hverdagen fremover hos meg. 
Nå skal jeg jobbe en god time, før jeg skal ta kvelden med proteinpannekaker til kveldsmat og en episode eller to på NetFlix. Håper mandagen din har vært bra :grin: 

Kristine ♥ 

12 kommentarer

Siste innlegg