SANDWICH MED SQUASH BRØD

SONY DSCGod morgen dere. I dag laget jeg meg en spennende frokost, nemlig sandwich med squash brød. Jeg hadde ikke så mye tilgjengelig i kjøleskapet, men hadde lyst på noe jeg kunne legge pålegg på. Fantasien tok overhånd og vips kom squash brød til verden. Det er rett og slett små runde skiver laget på squash, egg og mel. Veldig enkelt og veldig godt. 

SONY DSC

Squash brød
6 -8 stykker

1 squash
2 egg
3 ss havremel, eller annet mel
1 ts salt
Eventuelt krydder

Riv squashen og klem ut veske med hendene dine. Bland i resten av ingrediensene. La røren svelle et par minutter.
Legg klatter på en bakplate. Bruk baksiden av en spiseskje og smør klattene flate.
Stek på 175 grader i 15 minutter. Snu dem og stek i ytterligere 5 -10 minutter.
Avkjøl på ris. 

Krydder variasjoner
Du kan tilsette forskjellig krydder i squash brødene. Vil du for eksempel lage en søt variant, kan du tilsette kanel, kardemomme og sukringold. Vil du ha en pizza variant, kan du tilsette oregano, hvitløk og chili. Her kan du bruke de smakstilsetningene du ønsker. 
 ​
SONY DSC
Min sandwich med squash brød ble servert med smørost, spinat, spekeskinke, tomat, avokado og et dryss salt og pepper. I tillegg serverte jeg kokte egg og sprøstekt bacon til for å mette magen og gjøre måltidet komplett. Du kan naturligvis toppe squash brødet med det du måtte ønske. 

SONY DSC
Håper sandwich med squash brød faller i smak hos deg også!

Kristine  ♥

16 kommentarer
    1. Hvis du salter squashen først, får du ut mer væske😊 Da blir de perfekte hver gang☺️

    2. oda:
      Det er nok en av grunnen du kommer med der, ja. At squashen din har inneholdt mer væske eller at det ikke har vært nok mel og at deigen derfor har blitt for løs. Eventuelt at du kunne stekt dem lenger? Jeg har funnet ut at jeg får best resultat med varmluft. Bra de smakte godt ihvertfall 🙂

    3. mine ble ikke like faste og “tørre” som dine ser jeg 🙂 de smakte uansett kjempe godt!! men kan det være jeg ikke klemte godt nok ut vannet fra squashen.. eller trengte kanskje mer mel? 🙂

    4. Oj! Dette så utrolig godt ut!! Mulighetene er til stede for at jeg tester det ut faktisk!
      Ha en stilig Onsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg