hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

10 TIPS FOR EN LITT STRAMMERE KROPP

  • 02.05.2017, 17:08


Det gr mot lysere tider, sommer og mindre klr. Da er det ogs hytid for mail og henvendelser angende hvordan en kan stramme opp kroppen. Det er et komplisert sprsml som jeg ikke kan svare direkte p uten ha god informasjon om den enkelte personen som stiller sprsmlet. Det er likevel en del ting du kan gjre. Her er 10 tips for en litt strammere kropp.

SONY DSC
- Tren styrketrening
Styrketrening strammer opp kroppen og ker ogs muskelmassen din, som igjen gjr at du ker ditt daglige kaloriforbruk. 
- Kutt ned p tilsatt sukker
Ta tilbake lrdagsgodiset! Forsk la is, kaker og godteri forbli helgekos.
- Drikk vann
Vann er den beste drikken. Srg for drikke mellom 1 - 2 liter vann i lpet av dagen.
- kt inntaket av grnnsaker 
Du kan i teorien aldri spise nok grnnsaker. De inneholder lite kalorier, og masse vitaminer og mineraler. Bugn i det grnne!
- Ikke overkompliser
Nr du skal gjre endringer, ikke tenk at du skal endre alt p en gang eller at du aldri skal spise godis igjen. Start gradvis og gjr en ting av gangen. De som overkompliserer, feiler ogs fortere. 
- Proteiner til hvert mltid
Srg for ha en god proteinkilde til hvert mltid, som kylling, tunfisk, cottage cheese, kikerter, biff, skinke, ost, makrell i tomat, egg eller lignende. 
- Stress mindre
Nr vi er stresset, pvirker dette kroppen p mange mter. Blant annet her vi lett for f mer lyst p karbohydratrik mat, vi fr mindre lyst til vre i bevegelse og vi har ogs lett for dytte i oss sukker og stsaker.
- Sov mer 
Svn er utrolig viktig. Det er nr du sover at kroppen restituerer seg. For ikke snakke om at du presterer bedre p trening og har bedre sultflelse nr du sover nok. 
- Spis sunt fett
F i deg sunt fett fra avokado, meierismr, egg, kokosolje og ntter. Fett har en rekke helsefordeler i tillegg til at ker metthetsflelsen.
- Elsk deg selv 
Uansett om du nsker forbedre deg og jobber for en litt strammere kropp, ikke glem sette pris p koppen din og det du har i dag. 

Det siste tipset vil jeg si er mitt beste tips og tipset jeg hper alle tar til seg. Du er du og kan aldri se ut som meg. Jeg er meg og kan aldri f kroppen til Kim Kardashian. Vi er alle unike p hver vr fantastiske mte. Om du forsker oppn og vre noe annet enn deg selv, vil du bare feile. Ja, vi har alle omrder av kroppen vr som vi ikke er hundre prosent fornyd med, men isteden for fokusere p det, kan du heller tenke p alt som er bra ved deg selv. For det er sren meg mye! 


Kristine ♥ 

Anastasia

02.05.2017 kl. 18:40
S bra tips :-):-)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:35
Anastasia:
Takk :)

Inger Lise

02.05.2017 kl. 20:27
S viktig det du sier om elske seg selv. Takk <3

Kristine

03.05.2017 kl. 15:35
Inger Lise:
Det er det viktigste <3

DS

02.05.2017 kl. 21:23
Gode tips! Du glder og ser helt helt fantastisk ut :)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
DS:
Tusen takk du :)

Eline

03.05.2017 kl. 07:12
Takk for pminnelsen! det var fine, gode og fornuftige tips Kristine! :)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Eline:
Hyggelig, takk Eline :)

Helene

03.05.2017 kl. 07:17
Fikk klump i magen av overskriften, men som alltid kommer du med reflekterte og fornuftige tips. Jeg DIGGER deg og hva du str for 🙏🏼🌸

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Helene:
, dere alts! Tusen hjertelig takk <3

Andrine

03.05.2017 kl. 09:31
Som Helene over tenkte jeg bare neeei. Men du har alltid en fin tvist. Takk for at du er et sunt forbilde <3

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Andrine:
Takk for hyggelige ord <3

Statera Marit Ebeltoft

03.05.2017 kl. 13:26
Kjempefine tips, og s godt at det kommer en sykepleier som har et godt innblikk i kosthold, trening og livsstil. Det virker som mye av det som lres bde til leger og sykepleiere er litt "feil" i forhold til hvordan vi praktiserer ting idag. S det er jo et kjempe pluss for deg <3 Du er s flink :)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Statera Marit Ebeltoft:
Ja, helse er jo s mangt, s det ha innblikk i flere arenaer er helt klart et pluss. Takk du :)

Stina

03.05.2017 kl. 13:46
<3 Forbilde Du er s flink til fokusere p sunnhet som helhet, den gyldne middelvei. Du er og vil alltid vre en av mine favorittbloggere som alltid gir en godflelse nr man leser. Tusen takk for at du skriver og deler med oss!

Kristine

03.05.2017 kl. 15:33
Stina:
For en helt fantastisk kommentar Stina. Tusen hjertelig takk. Det betyr utrolig mye for meg <3

Ingrid

03.05.2017 kl. 14:26
Endelig en som har skjnt det!!!

Kristine

03.05.2017 kl. 15:33
Ingrid:
Skjnt hva? :)

Josefine

03.05.2017 kl. 21:53
Fine tips, og viktig siste punkt. Jeg tenker at man ikke trenger elske kroppen sin, men akseptere den. Det er gjennom kroppen vr vi opplever verden, og hvordan vi ser p vr egen kropp pvirker hvordan verden oppleves. Jeg tror ogs det er viktig tenke at mat handler om mer enn at noe som skal vre riktig. Mat er en kilde til opplevelse, fellesskap og nytelse, det er lett glemme i jaget etter riktig sammensatte mltider med kologisk kortreist mat :)

Kristine

04.05.2017 kl. 08:06
Josefine:
Veldig viktige ord der Josefine. Mat er jo en veldig sosial ting. Det spise sammen og hygge seg i samsvar med andre. Det er kanskje derfor det er ekstra viktig ha et godt forhold til mat, ellers blir sosiale ting ogs vanskelig. ikke overtenke, verken kropp eller mat, men nyte livet er nok det ultimate :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no