www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

10 TIPS FOR EN LITT STRAMMERE KROPP

  • 02.05.2017, 17:08


Det går mot lysere tider, sommer og mindre klær. Da er det også høytid for mail og henvendelser angående hvordan en kan stramme opp kroppen. Det er et komplisert spørsmål som jeg ikke kan svare direkte på uten å ha god informasjon om den enkelte personen som stiller spørsmålet. Det er likevel en del ting du kan gjøre. Her er 10 tips for en litt strammere kropp.

SONY DSC
- Tren styrketrening
Styrketrening strammer opp kroppen og øker også muskelmassen din, som igjen gjør at du øker ditt daglige kaloriforbruk. 
- Kutt ned på tilsatt sukker
Ta tilbake lørdagsgodiset! Forsøk å la is, kaker og godteri forbli helgekos.
- Drikk vann
Vann er den beste drikken. Sørg for å drikke mellom 1 - 2 liter vann i løpet av dagen.
- Økt inntaket av grønnsaker 
Du kan i teorien aldri spise nok grønnsaker. De inneholder lite kalorier, og masse vitaminer og mineraler. Bugn i det grønne!
- Ikke overkompliser
Når du skal gjøre endringer, ikke tenk at du skal endre alt på en gang eller at du aldri skal spise godis igjen. Start gradvis og gjør en ting av gangen. De som overkompliserer, feiler også fortere. 
- Proteiner til hvert måltid
Sørg for å ha en god proteinkilde til hvert måltid, som kylling, tunfisk, cottage cheese, kikerter, biff, skinke, ost, makrell i tomat, egg eller lignende. 
- Stress mindre
Når vi er stresset, påvirker dette kroppen på mange måter. Blant annet her vi lett for å få mer lyst på karbohydratrik mat, vi får mindre lyst til å være i bevegelse og vi har også lett for å dytte i oss sukker og søtsaker.
- Sov mer 
Søvn er utrolig viktig. Det er når du sover at kroppen restituerer seg. For ikke å snakke om at du presterer bedre på trening og har bedre sultfølelse når du sover nok. 
- Spis sunt fett
Få i deg sunt fett fra avokado, meierismør, egg, kokosolje og nøtter. Fett har en rekke helsefordeler i tillegg til at øker metthetsfølelsen.
- Elsk deg selv 
Uansett om du ønsker å forbedre deg og jobber for en litt strammere kropp, ikke glem å sette pris på koppen din og det du har i dag. 

Det siste tipset vil jeg si er mitt beste tips og tipset jeg håper alle tar til seg. Du er du og kan aldri se ut som meg. Jeg er meg og kan aldri få kroppen til Kim Kardashian. Vi er alle unike på hver vår fantastiske måte. Om du forsøker å oppnå og være noe annet enn deg selv, vil du bare feile. Ja, vi har alle områder av kroppen vår som vi ikke er hundre prosent fornøyd med, men isteden for å fokusere på det, kan du heller tenke på alt som er bra ved deg selv. For det er søren meg mye! 


Kristine ♥ 

Anastasia

02.05.2017 kl. 18:40
Så bra tips :-):-)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:35
Anastasia:
Takk :)

Inger Lise

02.05.2017 kl. 20:27
Så viktig det du sier om å elske seg selv. Takk <3

Kristine

03.05.2017 kl. 15:35
Inger Lise:
Det er det viktigste <3

DS

02.05.2017 kl. 21:23
Gode tips! Du gløder og ser helt helt fantastisk ut :)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
DS:
Tusen takk du :)

Eline

03.05.2017 kl. 07:12
Takk for påminnelsen! det var fine, gode og fornuftige tips Kristine! :)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Eline:
Hyggelig, takk Eline :)

Helene

03.05.2017 kl. 07:17
Fikk klump i magen av overskriften, men som alltid kommer du med reflekterte og fornuftige tips. Jeg DIGGER deg og hva du står for 🙏🏼🌸

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Helene:
Å, dere altså! Tusen hjertelig takk <3

Andrine

03.05.2017 kl. 09:31
Som Helene over tenkte jeg bare neeei. Men du har alltid en fin tvist. Takk for at du er et sunt forbilde <3

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Andrine:
Takk for hyggelige ord <3

Statera Marit Ebeltoft

03.05.2017 kl. 13:26
Kjempefine tips, og så godt at det kommer en sykepleier som har et godt innblikk i kosthold, trening og livsstil. Det virker som mye av det som læres både til leger og sykepleiere er litt "feil" i forhold til hvordan vi praktiserer ting idag. Så det er jo et kjempe pluss for deg <3 Du er så flink :)

Kristine

03.05.2017 kl. 15:34
Statera Marit Ebeltoft:
Ja, helse er jo så mangt, så det å ha innblikk i flere arenaer er helt klart et pluss. Takk du :)

Stina

03.05.2017 kl. 13:46
<3 Forbilde Du er så flink til å fokusere på sunnhet som helhet, den gyldne middelvei. Du er og vil alltid være en av mine favorittbloggere som alltid gir en godfølelse når man leser. Tusen takk for at du skriver og deler med oss!

Kristine

03.05.2017 kl. 15:33
Stina:
For en helt fantastisk kommentar Stina. Tusen hjertelig takk. Det betyr utrolig mye for meg <3

Ingrid

03.05.2017 kl. 14:26
Endelig en som har skjønt det!!!

Kristine

03.05.2017 kl. 15:33
Ingrid:
Skjønt hva? :)

Josefine

03.05.2017 kl. 21:53
Fine tips, og viktig siste punkt. Jeg tenker at man ikke trenger å elske kroppen sin, men akseptere den. Det er gjennom kroppen vår vi opplever verden, og hvordan vi ser på vår egen kropp påvirker hvordan verden oppleves. Jeg tror også det er viktig å tenke at mat handler om mer enn at noe som skal være riktig. Mat er en kilde til opplevelse, fellesskap og nytelse, det er lett å glemme i jaget etter riktig sammensatte måltider med økologisk kortreist mat :)

Kristine

04.05.2017 kl. 08:06
Josefine:
Veldig viktige ord der Josefine. Mat er jo en veldig sosial ting. Det å spise sammen og hygge seg i samsvar med andre. Det er kanskje derfor det er ekstra viktig å ha et godt forhold til mat, ellers blir sosiale ting også vanskelig. Å ikke overtenke, verken kropp eller mat, men nyte livet er nok det ultimate :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits