EN NY OG TØFF MAGEØVELSE

I går testet jeg en ny og tøff mageøvelse som virkelig brenner godt i hele core- muskulaturen. Jeg er Vingle-Petter på trening for tiden, surrer rundt, danser mellom settene og prøver mye nytt. Denne mageøvelsen var en av øvelsene jeg testet i går og den kommer jeg til å ta med videre. I dag er jeg skikkelig støl!
Jeg er usikker på om øvelsen har et navn. Jeg kaller den i hvert fall gående planke på vegg. Dette er en helt super øvelse. Ikke bare for magemuskulaturen virkelig kjørt seg, du trener i grunn hele overkroppen, blant annet armer og bryst. 

SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
Utførelse:
Start i en pusk ups posisjon med håndflatene i gulvet rett under skuldrene. Pass på å stabilisere core muskulaturen. Dette kan du gjøre ved å “suge” inn magen. Sett den ene håndflaten i veggen foran deg og press deg godt mot veggen. Stram magen og sett den andre håndflaten i veggen. Hold et par sekunder, før du flytter en og en håndflate rolig ned til gulvet igjen. Gjenta.

Gjør så mange repetisjoner du klarer i 2 -3 sett. Da skal jeg love deg at du kjenner det i morgen!
Lykke til :razz:

Kristine ♥ 

12 kommentarer

Siste innlegg