KNALL GODE VAFLER

God ettermiddag dere! I dag laget jeg vafler til lunsj! Det er hva jeg vil kalle en super lunsjrett. Jeg elsker proteinpannekaker og spiser det hele tiden, det vet dere jo fra før av, men i dag hadde jeg mer lyst på vafler enn pannekaker. Dermed ble det vafler! 

SONY DSCDisse er fiberrike, proteinrike og veldig gode. Lag gjerne dobbel porsjon. Eller trippel! Vaflene holder seg godt i kjøleskapet i flere dager. Putt dem for eksempel i matpakken og nyt en fantastisk medbrakt lunsj, eller lag de klare kvelden i forveien og skjem bort deg selv med en ekstra god frokost.

SONY DSC

Knall gode vafler
4 vaffelplater

2 egg
80 g mel, jeg brukte 40 g havremel og 40 g bokhvetemel
1 ss sukringold
1 ts bakepulver
Bittelitt salt
Litt kanel og kardemomme
0,5 dl melk

Bland sammen alle ingrediensene.
La røren svelle et par minutter før du steker vaflene på middels til høy varme.
Jeg har litt kokosolje i vaffeljernet når jeg steker.

SONY DSC
SONY DSCMine vafler ble toppet med blåmuggost og honning. Jeg har helt dilla på denne kombinasjonen for tiden. Det er så fantastisk godt! Blåmuggost og honning er min nye sjokolade! Jeg bare må ha det. Akkurat nå er det verdens beste kombinasjon i mine øyne. Om du ikke har prøvd det, gjør det snarest!

Ha en herlig torsdag videre. Smil litt ekstra :grin:

Kristine ♥ 

14 kommentarer

Siste innlegg