KROPP, KROPP OG MER KROPP

Nå som våren er igang og vi nærmer oss sommeren med stormskritt er det mye snakk om kropp og kroppspress. Jeg synes det er utrolig flott at det er mer fokus på «normale” kropper (hva nå enn normal er?!), og at flere jenter som har litt ekstra på kroppen står frem og er stolt av kroppen sin. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg blir litt paff av alt dette kroppspratet. Gjør vi ikke bare fokuset på kropp større og skaper mer kroppspress for oss selv? Hvorfor kan vi ikke isteden fokusere på vår egen kropp? Det å ha en sunn og frisk kropp som en trives i. Uavhengig om en veier 50 kilo eller 100, har sprettrumpe eller hengerumpe, store pupper eller små pupper. 

SAMSUNG CSC
Jeg synes rett og slett det blir litt mye. Kropp, kropp og mer kropp. Jenter som er litt store og er stolt av kroppen sin, blir beskyldt for å fremme et usunt kroppsbilde med overvekt i fokus, mens slanke jenter får beskjed om at de også fremmer kroppspress og slankehysteri. Verden er jo ikke så firkantet. Det er ikke et enten eller når det gjelder kropp. Det finnes så ufattelig mange forskjellige fasonger! 

Vi blir alle påvirket av alt kroppspratet. Jeg også. Er det ikke på tide at vi stopper litt opp, ser oss selv i speilet og sier til oss selv at vi egentlig er ganske så bra akkurat sånn vi er, og det er alle andre også. Aksepter andre som de er, og ikke minst; aksepter deg selv slik du er!

Kristine ♥ 

10 kommentarer
    1. m:
      Da har du nok en god selvtillit m 🙂 Det jeg ofte hører fra pt-kundene mine, er at de får dårlig samvittighet når de ser enkelte bilder og på sosiale medier. Å la seg inspirere av andre er en ting, om du kun klarer å la deg inspirere, er det supert 🙂
      Alle er forskjellige. Aksept er nok nøkkelen, ja 🙂

    2. Statera Marit Ebeltoft:
      Så bra du føler det! Da har samfunnet kommet et godt stykke 🙂 Det har absolutt blitt bedre, men jeg føler fortsatt at vi har en liten vei å gå.
      Det er så sant. Det å ha det bra i den en er, fysisk og psykisk, skaper et bedre liv <3

    3. Inger:
      Å la seg inspirere av andre er en ting, tanker jeg. Men å føle seg dårlig på grunn av andre, koster alt for mye energi og selvfølelse!

    4. Jeg tenker hver enkelt må avgjøre selv. Jeg digger å se de som har viljestyrke og vil skape ”en sommerkropp”, men jeg har også full respekt for de som gir f i den 😉 Det viktigste tenker jeg er å akseptere hverandre, og også akseptere seg selv!

    5. Føler igrunn det blir mindre kroppsfokus jeg, mer fokus på psyke nå enn kropp kanskje 🙂
      Uansett så er man bra nok som man er og er det noe i veien uansett hvor eller hva så tar man tak i det og gjør så godt man kan der og, ingen skam å be om hjelp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg