INTERVALLER

Lørdag morgen med intervaller. Finnes det noe bedre? Denne frøkna er i hvert fall veldig fornøyd akkurat nå!


Jeg synes det er utrolig deilig å starte dagen med en treningsøkt. Da kommer jeg ordentlig i gang, blir i godt humør og får frest av meg litt ekstra energi! I dag kjørte jeg både intervaller på 1 minutt og på 30 sekunder. På den måten fikk jeg litt variasjon i økten og det ble ekstra moro å løpe dem. 

Dagens intervaller
– 10 minutter oppvarming
– 1 minutt rask løping + 1 minutt rolig gange * 10
– 5 minutters aktiv pause
– 30 sekunder spurt + 30 sekunder hvile * 10
– 5 minutter nedtrapping

Disse intervallene kan du også gjøre på en ellipse maskin, romaskin, ute eller på en sykkel. Fokuser på høy intensitet i 1 minutt / 30 sekunder og lav intensitet i pausene. Da kan du utføre intervallene på akkurat den måten du ønsker. 


Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb. Ekstra blid, fornøyd og smilende. Morgentrening gjør underverk! I kveld blir det grilling, vin og moro. For en bra lørdag altså, intervaller, jobb og hygge :grin: Håper du får en herlig helg du også. God lørdag!

Kristine ♥ 

10 kommentarer
    1. Anonym:
      Jeg har en del forskjellige jobber. Liker å ha noe å henge fingrene i. Men jeg jobber som online coach i mitt eget firma, jeg er støttekontakt, jobber på et sykehus og i en klesbutikk som heter Nadine 🙂 Men studiene er hovedprioritet da.

    2. Anonym:
      Du, det skal jeg ærlig innrømme at jeg er veldig dårlig på selv. Bor 2 minutters gåavstand til alt nødvendig og når man sitter på skolen så blir det mye rolige dager. Om du trener 5 dager i uken og i tillegg går tur, er du godt dekket og skal ikke bekymre deg for hverdagsaktiviteten 🙂 Hverdagsaktivitet er mer for de som ikke trener.

    3. Har du noen tips til hvordan få inn mer aktivitet i hverdagen? Jeg trener 5 dager i uken, men bortsett fra det blir jeg gjerne inaktiv resten av dagen. Spesielt nå i eksamensperioden der jeg sitter hjemme og leser. Går en tur med hunden hver dag på ca 30-45 min.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg