FEM PODCASTER JEG HØRER PÅ

Jeg elsker podcaster. Faktisk tror jeg at jeg hører mer på podcast’s enn på musikk om dagen. Selve ordet podcast er en beskrivelse på fenomenet «lyd-blogging». Og det er akkurat det podcast’s er. Blogging i lydformat. Det finnes enormt mange podcaster. Du har alt fra profesjonelle aktører og mer private amatører, innenfor alle mulige emner. Selv har jeg lasted ned podcast’s på mobilen og liker å høre på dem når jeg trener og går turer, eller når jeg bare vil slappe av å høre på noe behagelig. Her har du fem podcaster jeg hører på akkurat nå. 

SONY DSC

BRA DAMER
Guri Solber, podcastleder, intervjuer hver uke kjente norske kvinner. Jenny Skavland, Cecilie Melli, Linnèa Myhre, Christina Vukicevic og Bertine Zetlitz er blant gjestene. Du hører om alt fra hverdagssnakk og latter, til mer seriøse temaer som angst og depresjon. Jeg får en følelse av å være med i en venninneprat når jeg hører på podcasten, på en god og behagelig måte.

TRENINGSPODDEN 
Pia og Silje er to herlige damer som snakker om alt fra trening og mat, til selvfølelse og hverdagslivet. Disse to jentene gir meg alltid et smil om munnen. Det er en lett og useriøst podcast, hvor helse og en aktiv livsstil er i fokus, uten at det er snakk om dietter og strenge treningsregimer. Jentene kommer også med ukentlige mattips, i tillegg til generelle treningstips og andre smarte tips.  

SONY DSC

INGEFÆR
Sara snakker ukentlig med forskjellige gjester om helse og sånt. Her er det masse spennende kunnskap å hente. Alt fra bekkenbunn og mammakropp, mensen, uvaner og vaner, styrketrening, yoga, green living, mental trening, og mye mye mer.  Jeg har selv vært med på Ingefær podcast, i episode 44 som du finner her

PIA OG PSYKEN
I denne podcasten tar Pia og huspsykiateren Anne Kristine imot forskellige mennesker og snakker om psyken vår. Selvmord, demens, utrygghet, reklamens påvirkning, kreft og mye mer er blant temaene her. De snakker rett og slett om vanskelige ting på en hverdagslig måte, noe jeg liker veldig godt. Jeg skal ærlig innrømme at det ikke er alle episodene som er like spennende og at det er noen episoder jeg har begynt å lytte til, og så hoppet over, men de aller fleste episodene har et bra budskap. 

OPERATION SELF RESET 
Dette er en engelsk podcast som jeg nylig oppdaget og som jeg har blitt veldig glad i. Jake Nawrocki er virkelig en go’fyr jeg fort fikk sansen for. Jeg får en genuin følelse av at han virkelig prøver å hjelpe menneskene som hører på podcastene hans. Hans podcast handler om selvfølelse, selvtillit, motivasjon, om å ha det bra og nyte livet. Han vil hjelpe lytterne i å bli en bedre utgave av seg selv og kommer med tips og triks i sine ukentlige episoder. 

Om du ikke allerede gjør det, håper jeg du fikk noen gode lyttetips :grin: 
Hører du på podcast’s? Og har du noen å anbefale meg?

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Statera Marit Ebeltoft:
      Hva mener du med hvor lytter du? I hvilke program på telefonen? Jeg bruker det musikkprogramet som er på mobilen fra før av 🙂

    2. Tone:
      Å, tusen takk for tips Tone. Da har jeg noen nye podcast å høre på 🙂 Hører ikke på noen svenske, så det skal jeg jammen teste ut 🙂 Takk takk.

    3. Fast lytter av Pia og psyken, treningspodden og ingefær selv, har hatt en plan om å begynne på bra damer lenge og nå fikk jeg sannelig enda en å sjekke ut! Jeg er akkurat som deg, avhengig av podder! 😉

    4. Mine favoritter er mentaltrener podcasten, personality hacker og produktivitetsbloggen. Av og til hører jeg også på du verden!, jentegarderoben, aftenpodden, kjønnsavdelingen, kjærlighetspodden og the ladycast. Det finnes også mange gode svenske podcaster med bra damer! Podcast har virkelig blitt en liten vekker for meg. I hverdagens mas har jeg helt sluttet å lese bøker, men podcaster gir meg god input hver dag.

    5. Tusvik og Tønne, Treningspodden, og Harm og Hegseth er faste podcaster hos meg 🙂 og lørdagsrådet er også en favoritt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg