SJOKO OVERNIGTH OATS I GLASS

Overnight oats er en favoritt hos mange, deriblant meg. Selv om den varme havregrøten forblir en soleklar nummer en, kommer overnight oats rett bak. Jeg elsker at jeg bare kan røre ingrediensene sammen om kvelden, så er det klart om morgenen.

SONY DSC
Overnight kan varieres i det uendelig. Bær, forskjellige typer frukt, kesam, cottagce cheese, yoghurt naturell, kokosmelk, vann, proteinpulver, forskjellige typer gryn, nøtter og frø kan brukes. Her er det bare fantasien som setter grenser! I går kveld laget jeg klar en sjokoladevariant, da ble det sjoko overnight oats til frokost i dag. En tykk, kremaktig og deilig sjokoladegrøt. 

SONY DSC

Sjoko overnight oats på glass
eller i en skål / bolle – whatever floats your boat
1 porsjon

2 dl havregryn
Ca 1,5 dl melk, jeg foretrekker kokosmelk
4 ss kesam, eventuelt gresk yoghurt
1/2 banan
2 ss kakaopulver
2 ss sjokoladeprotein, valgfritt
1 ss sukringold, kan sløyfes

Mos bananen og rør inn resten av ingrediensene. La blandingen stå minimum et par timer, gjerne natten over om du lager den på kvelden. 
Spis som den er, eller topp med ønsket topping. 

SONY DSCJeg la sjoko overnight oats lagvis med bananskiver og kakaonibs i et glass. Da ble det nesten en dessertfølelse over frokosten!  På toppen har jeg  peanøttsmør, kakaonibs og bananbiter. Super godt og holder meg mett i mange timer!
Håper det smaker :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. k:
      Først og fremst er spørsmålet hvorfor du skal ligge under 2000 kalorier? Kroppen er også ganske tilpasningsdyktig, slik at om du spiser en god, stor og sunn frokost med mye næring, tar det lenger tid før du blir sulten. I stedet for at du spiser en mindre frokost med mindre næring og blir fortere sulten. Resultatet i løpet av en dag, blir som regel det samme 🙂

    2. stine:
      Stine, 1200 kcal er alt alt for lite! Du står i fare for å miste både muskelmasse og ødelegge forbrenningen din!

    3. jeg elsker overnight oats!!!
      Når jeg regner på kaloriene i denne frokosten blir det ganske mye. Jeg spiser ca det samme selv, men sliter med å ligger under 2000 kalorier per dag.. Hva tenker du om det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg