BURGER MED HJEMMELAGET BRØD

SONY DSC
En skikkelig burger er kanskje noe av det beste du kan servere meg. Altså, hvem liker vel ikke en real, saftig burger? Siden det er fredag og helg, ba jeg en venninne over på en tidlig burger middag. Jeg jobber nemlig kveld, så det ble en slags burger lunsj-middag. Det ble et fest måltid! Nå sitter vi her mette og fornøye begge to. Her kommer oppskriften.   

SONY DSC

Hjemmelaget brød 
5 -6 stykker

2 egg
200 g havremel eller havregryn
50 g fiberfin, eventuelt annen tørrvare
1 ts bakepulver
1 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene og mos med en stavmikser.
Lag 5 -6 brød på et bakepapirkledd stekebrett og stek på 200 grader i 30 minutter.
Avkjøl før du skjærer i den. 

SONY DSC

Burger
Til 2 personer

400 g karbonadedeig 
Salt og pepper
4 skiver brie eller annen ost
Ønsket tilbehør. Jeg har brukt,  tomat, løk og sylteagurk 

Del karbonadedeigen i to og form til to burgere. Ha på salt og pepper på hver side. Stek i en panne på middels varme i 3 minutter på hver side.
Legg ost på toppen av burgerne og stek på 200 grader i 3 -6 minutter avhengig av hvor godt stekt du vil ha burgeren din. 
Server.

SONY DSC
Jeg serverte hamburgerne med en salat av asparges, ovnsbakt søtpotet, paprika, edamebønner og salatblader. Super godt! Om du ikke er fristet til å bytte ut fredagstacoen med en burger med hjemmelaget brød, så vet ikke jeg! Riktig fredagskveld da dere :grin:

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Ofelia:
      Jeg er glad i hjemmelaget aioli, men du kan også lage forskjellige dressinger av kesam med krydder og smaktstilsetninger som pesto og tomatpure 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg