HARRYTUR OG HVA JEG HANDLER I SVERIGE

I dag har jeg vært på harrytur over grensen. Vi dro som vanlig til Nordby Senteret. Der har de alt vi trenger; matbuikk, proteinbutikk og godisbutikk. Jeg elsker harryturer! Det er ikke prisene som gjør meg begeistret, men utvalget. De har så mye mer spennende der, enn i våre norske matbutikker! 


Det er stort sett de samme matvarene som blir med hjem:
– Kyllingfilet, kalkunfilet, karbonadedeig, bacon, grassfeed biff, lammeburger
– Diverse skinke, roastbiff og spekeskinke
– Keso, kesella, kvarg og gresk yoghurt.
– Feta ost, buffalo mozzarella, blåmuggost og parmesan
– Riskaker i forskjellige smaker
– Sukkerfritt syltetøy, ketchup, sursøt sennep og soya saus med mindre salt
– Pofiber, fullkorns havareringer og Paüluns granola
– Godis, nøttemikser og tørket frukt
– Diverse proteinbarer og Nocco smaker vi ikke har i Norge

I tillegg til de faste klassikerne, forsøker jeg alltid å finne noen nye produkter. Denne gangen kom jeg ikke over så mange. Kvarg med hvit sjokoladesmak, kvarg med bearnaise, ferdigstekt kylling med caesar smak og Lohilo is med cinnamon bun smak, var de matnyhetene jeg kom over. 

SONY DSC
Jeg kjøpte med meg flere varianter av Lohilo protein isen. Cinnamon bun har jeg ikke testet, men salt karamell vet jeg er veldig god. Cinnamon bun kommer desidert til å bli smakt på i løpet av kvelden.

SONY DSCDet ble naturligvis også med to store poser yoghurtgodteri. Alle som kjenner meg og dere som har lest bloggen en stund, vet at svensk yoghurtgodteri er noe av det beste jeg vet. Jeg synes faktisk det er det beste med en harrytur! 

SONY DSC
SONY DSC
Nå tar jeg meg langhelg og noen deilige dager på hytta venter. Med godt med mat, godis og drikkevarer fra dagens harrytur skal jeg i hvert fall ikke sulte de neste dagene.  
Håper torsdagen din har vært bra :grin:

Kristine ♥

16 kommentarer
    1. L:
      Jeg spiser som regel en sjokoladebit eller to nesten hver dag, også i ukedagene. Men forsøker å bare holde meg til et par biter i hverdagen. Det at jeg kan spise sjokolade hver dag, gjør at jeg ikke trenger å gå amokk eller spise masse når jeg handler masse, så det holder en stund ja 🙂

    2. Sparer du på noe av godisen du kjøper? Porsjonerer ut liksom? hehe. Jeg kan ikke hamstre sånne ting jeg, spiser til jeg holder på å krepere av magevondt, eier ikke magemål 😀

    3. Maria:
      Ingen spørsmål er dumme 🙂
      Jeg tok meg meg en frysepose, slik du får kjøpt på Nordby og hadde et par kjøleelementer i den. Da holdt isen seg helt fint 🙂

    4. Statera Marit Ebeltoft:
      Ja, det tror jeg. Sånn sett er jeg heldig som bor i en stor by. Der er jo utvalget ganske så bra fra før av!

    5. Hei.
      Så mye godt du har handlet med deg 🙂
      kanskje et dumt spørsmål, men hvordan gjør du det når du frakter iskremen med deg i bilen hjem fra butikken? smelter ikke isen på tur hjem? hehe :-p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg