hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

HJEMMETRENING - SIRKELTRENING FOR MAGEMUSKULATUREN

  • 11.07.2017, 09:32


Sommerferie, hyttetur, kanskje bor du p et hotell, fint vr... Det kan vre mange grunner til ikke trene inne treningssentet akkurat n. Likevel trenger ikke treningen ute bli helt. Gjr som meg; ta deg en rask power walk ute, eventuelt en joggetur, og avslutt med en runde hjemmetrening, som denne sirkeltreningen for magemuskulaturen. 

Her har jeg brukt en 1,5 liters flakse fylt med vann for f ekstra motstand. Du kan fint droppe flasken om du vil ha en lettere treningskt. Vil du ha mer motstand, kan du bruke noe tyngre som en tykk bok eller en manual. 

SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC

Skr sit ups med rette ben

Ligg p bakken med rette ben og armene bak hodet. Bruk s magemuskulaturen til lfte overkroppen opp, som i en sit up. Vri overkroppen mot hyre nr du kommer p toppen. Senk s rolig ned igjen. P neste repetisjon vrir du overkroppen til venstre. Ta annenhver repetisjon til hyre og venstre. 
Gjenta 10 ganger p hver side.  

SONY DSC
SONY DSC

Liggende benhev

Ligg p ryggen med armene bak hodet. Stram magemuskulaturen fr du begynner. Fr armer og ben samtidig oppover slik at de nesten berrer hverandre p toppen. Senk dem s ned igjen. Armene og fttene skal ikke berre underlaget mellom hver repetisjoner.
Gjenta 15 ganger.  

SONY DSC
SONY DSC

Bten med twist

Sitt med rumpen godt plantet i bakken og lett byde knr. Fttene skal ikke vre i bakken. Stram inn magen og stabiliser magemuskulaturen under hele velsen. Vri s overkroppen fra side til side. Her er det viktig at du roterer med magemuskulaturen og ikke bare med skuldrene. Det er magen som skal jobbe! 
Gjr 15 repetisjoner p hver side. 

SONY DSC
SONY DSC

Sit ups helt opp

Legg deg p gulvet med bena i vinkel og armene bak hodet. G opp i en sit ups, ved fre armene fremover og bruke magemuskulaturen til la overkroppen flge etter. G helt opp til du kommer opp i en kneby posisjon og rumpen ikke lenger berrer underlaget. Senk deg s rolig ned igjen.
Gjr 15 repetisjoner. 


Kjr treningskten som en sirkeltrening ved gjre alle velsene rett etter hverandre, uten pause. Nr du har gjort alle fire velsene, har du gjort 1 runde. Da tar du deg en liten pause, fr du deretter gjr alle velsene p nytt. Gjr 3 -4 runder totalt. 
God hjemmetrening :grin: Og riktig god tirsdag! 


Kristine ♥

Elise

11.07.2017 kl. 09:54
Fantastisk med snne tips 👏

Kristine

12.07.2017 kl. 16:14
Elise:
Herlig hre :)

Pernille

11.07.2017 kl. 15:58
S kjekt med tips. Jeg er p hytta hele sommeren :-)

Kristine

12.07.2017 kl. 16:14
Pernille:
Da kan du trene litt p hytten :)

11.07.2017 kl. 16:15
Her s du sur ut. Frste gang jeg har sett :-P

Kristine

12.07.2017 kl. 16:14
Anonym:
Hihi... Bare konsentrert ;)

Karianne

12.07.2017 kl. 15:56
Hvor er tightsen fra? :-)

Kristine

12.07.2017 kl. 16:12
Karianne:
Adidas, kjpt fra tights.no :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no