CHOCOLATE COOKIE DOUGH

Husker dere kikert cookie dough’en jeg lage for noen år siden? Jeg hadde helt dilla på den en periode og spiste den hver eneste dag! Oppskriften finner du her. I går fikk jeg plutselig lyst på cookie dough igjen. Dermed ble det cookie dough til kveldsmat. 

SONY DSC
Jeg laget en sjokoladevariant som jeg serverte sammen med et fruktfat av sharon, eple, jordbær og blåbær. Denne cookie dogughen er knall god og smaker faktisk ikke kikerter i det hele tatt! Om du fortsatt ikke har prøvd oppskriften, gjør det! Cookie dough på en onsdag er innafor. I hvert fall når den er full av proteiner, fiber og andre sunne næringsstoffer. 

SONY DSC
Jeg synes denne skjeen er så søt! Chocolate – I love you more! 

SONY DSC

Chocolate cookie dough

1 boks kikerter 
1 ss fibersirup gold, eventuelt annen søtning
30 g sjokoladeprotein
1 ss kakaopuler
0,2 dl melk
1 ss peanøttsmør, kan sløyfes
1/3 ts salt

Skyll kikertene godt under kaldt vann. Det er viktig at du skyller vekk vannet som er i kikertboksen. 
Mos kikertene med en stavmikser. Eventuelt kan du bruke en blender eller foodprosessor. 
Tilsett resten av ingrediensene og mos til en jevn røre. 

SONY DSC
Når du har laget chocolate cookie dough’en, har du to valg. Du kan enten spise den med en gang, en deilig sjokoladekakedeig! Eller du kan sette den i fryseren, slik jeg har gjort her, å lage is av den. Da lar du bollen med cookie dough stå i fryseren i 1 -2 timer og rører rundt et par ganger underveis. 

SONY DSC
Min chocolate cookie doguh er toppet med sukringold, peanøtter og bananbiter. Virkelig super godt!  En skikkelig sjokoladefest, vil jeg påstå. Jeg tror jeg kommer til å spise denne en del fremover :mrgreen: Håper det faller i smak og ha en god onsdagskveld. 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Er det mulig å steke litt i ovn å få litt stekt konsistens? Er helt hekta på denne, så digg .)

    2. Den har jeg laget mange ganger. Var skeptisk på grunn av bønnene men den var god assa 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg