IKKE LA TANKENE OM UTSEENDE DITT HINDRE DEG

Dere ♥ De siste ukene har jeg fått en del mail fra fortvilede og usikre jenter. Jeg vet det er sommertid, en tid som er vanskelig for mange, da man ofte går lettkledd og venner vil ha en med på stranden. Men kjære dere, ikke la tankene om utseende ditt hindre deg i livet ditt.

Jeg har i så mange år hatet meg selv og min egen kropp. Jeg har arr som minner meg på det hver eneste dag og som viser meg hva jeg har overvunnet. Jeg vet hvilke følelser mange sitter med og hvor vanskelig det er å skulle ikle seg en bikini. Men jeg vet også hvor fantastisk godt det føles når man klarer å trosse disse tankene og klarer å nyte det livet som er her og nå. 

SONY DSC
Det er ikke six packen, jeansstørrelsen, kroppsvekten eller puppene som definerer hvem du er. Absolutt ingenting av utseende ditt avgjør om du er en god person eller ikke. Det er dine handlinger, ord og hvem du er som person som teller. Hva hjelper det om du har den topptrente kroppen om du ikke er et godt menneske eller er lykkelig?!

Du må ikke glemme at det er så mye mer til en menneske og til en persons liv enn utseende. Hver dag vi våkner opp er en gave. Du får aldri akkurat denne dagen igjen! Vil du bruke dagene dine på å hate deg selv, din kropp og la dagene gå uten at du bruker de til noe? Eller  hva med når du blir gammel. Når du ser tilbake på livet ditt, vil du huske alt du sa nei til og ikke gjorde fordi du følte du ikke kunne eller at du var verdt det? Nei, vi vil jo alle se tilbake på livene våre og huske alt vi gjorde, hvor mye moro vi hadde det og gleden det gav. 

SONY DSCLivet er her. Akkurat nå. I dag. I dette sekundet. Ikke la tankene om utseende ditt hindre deg. Du er så mye mer enn det! Jeg kan love deg at alle dine venner, bekjente og familie ikke husker deg for hvordan du ser ut, men for hvem du er som en person og alle de gode egenskapene du har. Så tross dine egne tanker om deg selv! Gi litt mer f*** og gå ut å nyt denne dagen. For det fortjener du virkelig! 

Og helt til slutt. Om du virkelig sliten med negative tanker om deg selv. Ta kontakt med legen din som kan henvise deg til en psykolog. Alle trenger litt veiledning og en hjelpende hånd av og til. 

Kristine ♥

19 kommentarer

Siste innlegg