hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

30 / 15 INTERVALLER

  • 18.07.2017, 11:54


I dag trente jeg 30 / 15 intervaller. Ettersom intervalldelen bare er p 30 sekunder, noe som flyr unna nok s raskt, fles det ut som denne kten er over p en - to -tre! Fordelen med korte intervaller er at du kan spurte med maksimal innsats og virkelig fr gitt jernet. Og flelsen etterp er helt fantastisk. Bena er skjelvene, endorfinene bruser og svetten renner!

SONY DSC
Du kan forresten vinne denne Skins tightsen p instagramkontoen min, dedicationkristine

Slik gjr du 30 / 15 intervaller:

- 10 minutter oppvarming
Start med rolig gange og k s intensiteten til rolig jogging og deretter til lping. Du skal bli god og varm.

- 30 sekunder spurt + 15 sekunder hvile * 8
Spurt i 30 sekunder og hvil s i 15 sekunder. Nr du skal hvile, hopper du bare av tredemllen og str p kanten av mllen mens bndet gr. Gjenta 8 ganger, slik at du totalt har spurtet 30 sekunder 8 ganger. Om du gjr intervallene p en tredemlle, ker du farten med 0,1 km / t for hver intervall.

- 3 minutter pause
Her er det aktiv hvile. Jogg rolig eller g til du fr ned pulsen. 

- 30 sekunder spurt + 15 sekunder hvile * 8
Som intervallen over. Spurt i 30 sekunder og hvil s i 15 sekunder. Gjenta 8 ganger. Som i den frste intervallbolken, ker du farten med 0,1 km / t for hver intervall.

- 5 - 10 minutter nedtrapping
F ned pulsen og trapp gradvis ned intensiteten. Ty gjerne litt p slutten om du nsker det.


Prv gjerne kten og si hva du synes. Hper du liker den like mye som meg :grin: God trening!

Kristine ♥

Andrea

18.07.2017 kl. 12:16
kta skal testes i kveld :-D

Kristine

19.07.2017 kl. 15:47
Andrea:
Hper du hadde en god kt :)

Nina

18.07.2017 kl. 12:41
Skins a400 er konge!!! Hper p vine :-D :-D

Kristine

19.07.2017 kl. 15:47
Nina:
Ja, det er en fantastisk tights :)

Alexandra Skjrstad

18.07.2017 kl. 12:57
Heeerlig! gjorde disse igr, ble svett og fornyd etterp, hehhe :D

Kristine

19.07.2017 kl. 15:47
Alexandra Skjrstad:
Flelsen etter intervaller er s deilig :D

18.07.2017 kl. 17:36
Hvilken hastighet starter du mllen p? Starter du p bolk 1 og 2 med samme hastighet, eller starter du bolk 2 p den hastigheten som du avsluttet p i bolk 1?

Kristine

19.07.2017 kl. 15:47
Anonym:
Jeg lper alltid ut fra dagsformen. Du vet, noen ganger lper man om vinden og andre ganger er fles bena trege som en sneile. I gr startet jeg p 13,5 km / t :)

FoodIsLoveFoodIsLife

21.07.2017 kl. 20:54
Blh... dauva etter 5x og mtte hvile... Skal prve ke det til 6x, 7x og 8x de neste ktene.

Fine intervaller, flte meg helt kjrt etter kten, hper jeg klarer 8x etterhvert =)

Kristine

23.07.2017 kl. 09:36
FoodIsLoveFoodIsLife:
5 er fortsatt kjempe bra da. Men da startet du nok for hardt ut. Ta ned farten litt, slik at du ikke dr ut p de frste intervallene. Nr du har tatt ned farten og gjr det 8 ganger, kan du sakte men sikkert ke farten :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no