NYDELIG SKOGSTUR

Dagen i dag startet med en nydelig skogstur. Går du noen gang i skogen? Jeg gjør det ikke spesielt mye selv, men jeg forsøker å bli bedre på det. Det å komme seg ut i naturen er virkelig terapi for kropp og sjel!

SONY DSC
En rekke forskning har blant annet vist at naturen kan dempe stress og bekymringer. Og dette er jo noe de fleste av oss har for mye av i hverdagen. Det ser ut til at når vi er ute i naturen, resulterer det i lavere blodgjennomstrømning i subgenual prefrontal cortex, den delene av hjernen som gir størst aktivitet ved bekymring. Selv korte turer ut i naturen, får oss faktisk i bedre humør. En tur i skogen gjør rett og slett av vi føler oss bedre og blir mer glade. Hvor fantastisk er ikke det?  

SONY DSC
Når vi først er ute i naturen, åpne øynene og se alt det vakre som er der ute! Jeg øver selv på akkurat dette. Ofte kan jeg gå helt i min egen verden og ikke ense noe som er rundt meg. I dag fokuserte jeg virkelig på å se rundt meg og oppdage alle de små magiske tingene. For en glede, takknemlighet og ro det fikk meg til å føle. Herlighet så vakker verden vår er og så heldige vi er som bor i fantastiske Norge!

SONY DSCDe første markjordbærene jeg har sett i år. Så gode!

SONY DSC
Pratsomme svaner

SONY DSC
Vakre Steinsfjorden. 

SONY DSC
Selv en korn åker, har noe magisk ved seg når solen skinner på den!

SONY DSC
Usminket, bustete selfie etter turen, men veldig lykkelig og fornøyd. Nå er jeg klar for arbeidsdagen. Jeg jobber til syv i kveld. Etter jobb blir det hjemmelaget pizza i godt selskap og en ellers rolig kveld. Håper helgen din blir fenomenal :grin: Ta vare på deg selv.

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Maja Pedersen:
      Nei, jeg har ikke det. Lillebror har, og jeg lånte jakken hans! Håper du har en super helg selv 🙂

    2. Har du vært i Forsvaret? Har ikke fått med meg det, enda jeg har fulgt deg i noen år. Ha en super helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg