www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EFFEKTIV STYRKEKT MED ET BILDEKK

  • 26.07.2017, 16:48


Jeg flte meg skikkelig bad ass da jeg fant frem et bildekk i helgen og tok meg en treningskt p grdsplassen. Du husker kanskje at jeg hadde en intervallkt med bildekk i for noen uker siden, den kan du ser her, det inspirerte meg til bruke bildekket igjen. 

SONY DSC
Jeg kjrte en styrkekt i sirkelform hvor jeg gjorde diverse styrkevelser med bildekket rett etter hverandre. Fy sren s bra trening. Ogs s morsomt! Finn frem et bildekk, lek deg ute og f en effektiv styrkekt du ogs. 

SONY DSC


Tire flips

Start med at dekket ligger nede p bakken. By deg ned i en knebyposisjon og vipp bildekket opp. Bruk ben og rumpe til gjre hovedarbeidet. Vipp s dekket over p den andre siden, slik at det ligger flatt igjen p den andre siden. Her kan du velge holde igjen, slik jeg har gjort p bildet over, eller du kan slippe dekket rett ned p bakken. Nr dekket ligger flatt, gjr du det samme motsatt vei.
Gjenta 15 -20 ganger. 



Dekk jumps aka box jumps med kneby

Start i en kneby posisjon og hopp opp p dekket ned i en kneby posisjon. Hopp ned igjen. Da har du gjort en repetisjon. 
Gjenta 15 -20 ganger.



Smale push ups

Start i plankeposisjon med armene plassert rett under skuldrene. Stram inn core- muskulaturen og hold ryggen nytral. Ta en smal push ups ved fre armene inn langs kroppen og senke deg ned til brystet berrer dekket. Press deg kontrollert opp igjen. 
Gjenta 15 .- 20 ganger.



Mountain climbers

Start i plankeposisjon med armene plassert rett under skuldrene. Stram inn core -muskulaturen og hold ryggen nytral under hele velsen. Fr det ene kneet inn mot dekket. Fr s benet tilbake og gjr det samme med det andre benet.
Gjenta 15 -20 ganger p hvert ben.



Ettbens glute bridge

Ligg p ryggen p bakken, med den ene foten plassert p dekket. Legg den andre foten over motsatt kne. Stram rumpen og lft bekkenet opp. Skvis rumpen sammen p toppen og hold et par sekunder, fr du senker bekkenet ned igjen. 
Gjenta 15 -20 ganger fr du bytter ben og gjr det samme p motsatt side. 


Gjr alle velsene rett etter hverandre, fr du tar deg en pause og gjentar hele sekvensen. Gjr 3 -5 runder. Hper du fr en morsom og god styrkekt :grin:


Kristine ♥

Karoline

26.07.2017 kl. 17:00
S kult! Den m jeg nesten prve :-D

Kristine

27.07.2017 kl. 15:10
Karoline:
Ja, gjr det :)

26.07.2017 kl. 19:32
Hvor er skoa fra?

Kristine

27.07.2017 kl. 15:10
Anonym:
sunoco :)

Ingeborg

27.07.2017 kl. 10:33
Haha... S moro trene med bildekk :-D

Kristine

27.07.2017 kl. 15:09
Ingeborg:
Ja, skikkelig anderledes og gy :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits