VAFLER ISTEDENFOR BRØD

SONY DSC
Mens jeg er ute på reisefot, tenkte jeg å dele denne oppskriften på brødvafler. Hvorfor ikke bytte ut brødskivene eller knekkebrødene dine med vafler? Disse laget jeg for et par uker siden. Vafler fungerer utmerket som en slags skive til forskjellig pålegg. Personlig synes jeg også det smaker mye bedre enn en tørr og kjedelig brødskive! 

SONY DSC

Vafler istedenfor brød
1 porsjon

2 egg
80 g bokhvetemel, eller annet mel som speltmel
1 ss smeltet smør, kan sløyfes
2 ss kesam, eventuelt gresk yoghurt eller lignende
1/3 ts salt
1 ts sukrin
0,5 dl vann

Bland alle ingrediensene godt sammen.
La røren svelle i 10 minutter før du steker vafler i et vaffeljern på middels varme.
Nyt.

SONY DSC
Topp vaflene med det pålegget du har tilgjengelig og har lyst på. Da jeg laget denne oppskriften, toppet jeg vaflene mine med forskjellig pålegg. Jeg er et litt av alt type menneske! En halv vaffelplate ble toppet med kesamdressing, solsikkekjerner og spinat, en annen halv plate med kesam, jordbær og blåbær, en halv plate med phildephia og gulost, og den siste halve vaffelplaten med bacon, paprika og cherrytomater. 

SONY DSC
SONY DSC
Oppgrader den kjedelige brødskiven i dag med vafler! Og du, når du først er i gang, lag en dobbel porsjon slik at du kan ha vafler til lunsj eller i matpakken imorgen.
Håper det smaker :grin: 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg