hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EN EFFEKTIV OG RASK STYRKEKT MED MANUALER

  • 02.08.2017, 14:36


Det er noe med denne tidsforskjellen som gjr meg veldig forvirret. Jeg vknet halv seks i morges, og det etter ha lagt meg rundt midnatt! Da jeg ikke fikk sove igjen, tok jeg meg en rask og effektiv styrkekt  mens jeg ventet p at hotellfrokosten skulle pne. Treningsrommet p hotellet jeg bor p akkurat n, er ikke til skryte av. De har en tredemlle, en ergometer sykkel og manualer. Da tok jeg i bruk manualene. Denne treningskten tok bare en knapp halvtime, og alt du trenger er alts bare et par manualer. Ettersom det jobbes med store muskelgrupper som lr, rumpe, rygg og bryst, og intensiteten er hy, kan jeg love deg hy svettefaktor. Jeg var i hvert fall veldig svett og fornyd etterp! 



Slik gjr du 

Gjr alle de fire frste velsene rett etter hverandre med mellom 10 og 15 repetisjoner. Alts 10 -15 repetisjoner kneby, rett p 10 -15 repetisjoner strak marklft, s rett p 10 -15 repetisjoner stende roing og deretter rett p 10 -15 repetisjoner floor press. Nr du har gjort denne runden, tar du deg en pause p 1 -2 minutter, fr du gjentar prosessen med kneby, strak marklft, stende roing og floor press en gang til. Gjr totalt 4 slike rundet. Til slutt gjr du en finisher med mountain climbers som forklart nederst i innlegget. 


Kneby med manualer

Legg en manual p hver skulder. St med litt bredere enn skulderbreddes avstand mellom fttene dine med trne og knrne lett pekende utover. Ta en dyp kneby. Hold et par sekunder i bunnposisjonen fr du skyver deg opp igjen. Gjenta.  


Strak marklft med manualer

St med hoftebred avstand mellom fttene med en manual i hver hnd.  By i hoften og senk manualene ned langs lrene samtidig som overkroppen flger etter. Pass p holde ryggen stabil under hele velsen. Fr manualene s langt ned du kommer uten bye mye i knrne. Rett deg kontrollert opp igjen. Stram inn rumpen p toppen og gjenta. 


Stende roing med manualer

St med hoftebred avstand mellom fttene og en manual i hver hnd.  By lett i hoften og i knrne slik at du str i omtrent tredve graders vinkel med overkroppen. Stram inn magemuskulaturen og hold ryggen stabil. Fr manualene inn mot brystet. Albuene skal ikke skyves utover, men fres tett inntil kroppen. Tenk at du skal skive en appelsin mellom skulderbladene dine. Senk manualene rolig ned igjen. Gjenta. 


Floor press

Legg deg p gulvet med en manual i hver hnd. Ha armene utstrakt mot taket. Senk s albuene ned mot gulvet og press s kontrollert opp igjen. Husk at skulderbladene skal vre trykket ned og bak gjennom hele velsen. Gjenta. 


En siste finisher → Mountain climbers

Bruk en stoppeklokke hvor du setter stoppeklokken p 45 sekunders arbeid og 15 sekunders hvile. Kjr mountain climbers s raskt du klarer i 45 sekunder. Hvil s i 15 sekunder, fr du gjentar 45 sekunder med mountain climbers og deretter 15 sekunder hvile. Gjr totalt 5 rundet med mountain climbers.
St p hender og tr slik du gjr i startposisjonen for push ups. Stram inn magen og hold ryggen nytral. Fr s venstre kne over mot hyre albu. Fr kneet s kontrollert tilbake og bytt side, slik at du frer hyre kne mot venstre albue. Gjenta. Husk at du ogs skal ha en god utfrelse av velsen, selv om den gjres raskt.


Der har du en effektiv og rask styrkekt med manualer. Prv den gjerne og si hva du synes :grin: God trening! 


Kristine ♥

Marita

02.08.2017 kl. 18:09
Misunner deg skikkelig. Har lyst reise slik selv men er s skeptisk til reise alene. For du reiser alene eller? :)

Kristine

03.08.2017 kl. 16:30
Marita:
reise alene i Asa er veldig trygt, det skal du ikke vre redd for. Jeg reiser litt alene og litt med en venninne :)

03.08.2017 kl. 07:27
Supert med tips :-)

Kristine

03.08.2017 kl. 16:28
Anonym:
S hyggelig at du synes det :)

Lise

04.08.2017 kl. 21:28
Hva slags headset bruker du? Anbefaler du de?

Kristine

05.08.2017 kl. 13:44
Lise:
Miiego. De er veldig gode :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no