www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

FEM TRENINGSMYTER

  • 17.08.2017, 15:45


Det er mange myter ute og gr angende kvinner trening. Siden jeg jobber som PT og skriver en trenings-, kost- og helseblogg, fr jeg ofte sprsml knyttet til disse temaene. Jeg mter ogs ukentlig en rekke treningsmyter. N er det p tide avlive de en gang for alle. Her er fem treningsmyter du ikke skal tro p! 

100 situps daglig gir flat mage
Nei, nei, nei! Situps alene vil ikke gi deg flat mage. Om en mage er flat eller ikke, avhenger hovedsakelig av av fettprosent og hvor mye mat og luft som er i tarmene dine. Du forbrenner ikke mye ved ta situps. Et sunt kosthold kombinert med styrketrening og kondisjonstrening er veien g for en flat mage. Personlig synes jeg ogs at sit ups er en drlig core -velse. Mange klarer ikke kontrahere magemusklene, og ender isteden opp med bruke hofteleddsbyerne nr de utfrer velsen. Planke, sideplanke, benhev og reverse chrunches er etter min mening langt bedre magevelser. Dette er selvflgelig individuelt. Finn en velse hvor du fr god kontakt med magemusklene. 

Kvinner fr store muskler av styrketrening
Vel, jeg har trent styrketrening ganske god stund n. Har jeg store muskler? Jeg synes i hvert fall ikke det skal. Det skal mye og hard styrketrening for klare bygge muskelmasse, i tillegg til et svrt strukturert og riktig kosthold. f store muskler tar tid og krever en enorm innsats. Det er ogs viktig tenke p at testosteron er en viktig hjelper i det bygge muskler, noe vi jenter har lite av. Forskning viser at en mann, som da har mer testosteron enn en kvinne, er heldig om han klarer legge p seg rundt 2,5 kg muskler i lpet av et r. Men andre ord er det vanskeligere for en kvinne bygge samme mengde muskler p et r.  G p gymmet, lft tunge vekter! Du vil ikke f store muskler. 

Kondisjonstrening er den beste mten stramme kroppen 
Absolutt ikke! Kondisjonstrening er en god mte forbrenne kalorier, men det strammer ikke opp kroppen. Om du nsker f en strammere og fastere kropp er styrketrening det beste alternativet. Det er ogs slik at kostholdet har mye si for hvilke resultater du fr av treningen. nsker du stramme opp kroppen, er en kombinasjon av et sunt kosthold, tung styrketrening og noe kondisjonstrening, ofte den beste veien g. Du kan ogs fint stramme opp kroppen uten kondisjonstrening. Styrketrening og kostholdet er det viktigste. 

SONY DSCEr jeg ikke stl, har jeg ikke trent bra
Faktisk er det slik at de av oss som har trent en stund, blir veldig sjeldent stle. Om du er nybegynner, begynner med et nytt treningsprogram eller tester noen helt nye velser, blir en ofte stl, men etterhvert som kroppen venner seg til denne formen for trening og belastning, vil en bli mindre og mindre stl. Stlhet er ikke en indikator p om du har trent bra eller ikke. Du kan ha den beste treningskten og likevel ikke bli stl. Det betyr bare at kroppen din er sterk og tler belastningen. 

Trening p morgenen er best
Dette tror jeg henger sammen med at morgenkardio lenge var populrt og at mange trodde det var mer fettforbrennende g tur om morenen enn senere p dagen. Forskningen har vist at trene p tom mage fr frokost, gjr at en forbrenner mer fett akkurat der og da, men at kroppen kompenserer etterp ved forbrenne mer karbohydrater, slik at resultatet blir likt i lpet av dagen uavhengig av om man trener p morgen eller kvelden. Om du velger trene p morgenen, midt p dagen eller p kvelden, har lite si, s lenge du faktisk trener. Velg det tidspunktet hvor du fler at du presterer best. 

Hper dette gjorde dere litt klokere :razz:


Kristine ♥

Ida Maria

17.08.2017 kl. 17:12
For et bra innlegg 👏

Kristine

18.08.2017 kl. 09:41
Ida Maria:
S bra :D

Marie-Madelen Bekken

17.08.2017 kl. 17:24
veldig bra innlegg :D

Kristine

18.08.2017 kl. 09:41
Marie:
Takk Marie :)

kATRINE

17.08.2017 kl. 17:38
Veldig fint at du tar opp det her <3 <3

Kristine

18.08.2017 kl. 09:41
kATRINE:
Hyggelig at du synes det :)

Maria

18.08.2017 kl. 09:59
Du strler for et flott bilde. Jeg ser masse positiv energi og godhet i deg. Kjempe fint innlegg Kristine . :)

Kristine

19.08.2017 kl. 09:12
Maria:
Det var virkelig noen herlige ord lese Maria. Tusen hjertelig takk :) Ha en herlig helg :)

Stine Sophie Lundsrud

18.08.2017 kl. 11:22
Veldig bra innlegg :) nsker deg en strlende dag :)

Kristine

19.08.2017 kl. 09:11
Stine Sophie Lundsrud:
Hyggelig at du synes det Stine :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits